آژانس مسافرتی قصران گشت |تورهای مسافرتی | پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت ارایه دهنده تورهای مسافرتی،صدور بلیط تمامی ایرلاین ها،ارایه خدمات ویزا،پیکاپ ویزا،رزرواسیون هتل در سراسر دنیا. 02188697080.

آژانس مسافرتی قصران گشت |تورهای مسافرتی | پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت ارایه دهنده تورهای مسافرتی،صدور بلیط تمامی ایرلاین ها،ارایه خدمات ویزا،پیکاپ ویزا،رزرواسیون هتل در سراسر دنیا. 02188697080.

شرکت قصران گشت تلاش می کند تا بهترین خدمات را با استفاده ازقوی ترین زیرساخت ها و بالاترین استانداردها و کامل ترین شبکه توزیع ارائه دهد و گام هایی را به سوی هدف نهایی با توجه به نظرات سازنده اعضا و همچنین ایجاد ارتباط اساسی جدید با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان تور بردارد.

ما به هر چالش به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم و معتقدیم که جایگاه ما به خوبی به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری تبیت شده است.

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویزا شنگن

 

برای ورود به منطقه شنگن نیاز به ویزا شنگن (Schengen Visa) دارید. این ویزا اجازه ورود به ۲۶ کشور اروپایی عضو این قرارداد را می‌دهد. دارندگان ویزا می توانند برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخصی به هریک از این کشورهای شینگن سفر کنند. ویزا شینگن می‌تواند از طرف کشورهای عضو این قرارداد صادر شود و با رعایت برخی قوانین، صاحب آن می‌تواند در مدت زمان اعتبار ویزا در هر یک از کشورهای منطقه شنگن تردد نماید.

ویزا شنگن، نوعی از ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن اجازه می‌دهد که به هر یک از مناطق شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشند. ویزای شینگن، رایج ترین ویزای اروپائی است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که وارد کشورهای حوزه شینگن شوید تا به این کشورها آزادانه سفر کنید و یا از آن ها خارج شوید. این به این معناست که هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد.

ماهیت و هدف سفر متقاضی نوع و مدت زمان ویزای شینگن را تعیین خواهد کرد. به عبارتی هدف از سفر شما تور گردشگری است یا فعالیت های تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را مشخص می کند.

شنگن

شینگن در ایران اصطلاحی رایج می باشد، اما تلفظ صحیح آن Schengen zone است. در واقع شینگن به منطقه‌ای در اروپا گفته می‌شود که ۲۶ کشور در این منطقه نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد اتباع خود را حذف کرده؛ بنابراین به منزله کشوری واحد به شمار می‌آیند. اعضای منطقه شینگن هر اندازه در برابر اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می‌گیرند، در برابر اتباع کشورهایی که برای ورود به این حوزه نیاز به ویزا دارند، سخت‌گیر هستند. بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شنگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار می باشد.

این منطقه که در وب‌سایت رسمی شینگن به عنوان بزرگترین منطقه بدون نیاز به پاسپورت جهان یاد می شود، در سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ طی یک قرارداد بین‌المللی ایجاد شد. بر اساس این پیمان، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با مساحت ۴،۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع و با جمعیت ۴۲۰ میلیون نفری، به عنوان مجموعه‌ای واحد عمل می‌کنند.

اعضای شنگن

همان‌طور که در جدول مشاهده می کنید، اکنون ۲۶ کشور عضو شنگن هستند. از این میان ۳ کشور سوئیس، نروژ و ایسلند با توجه به ابن که عضو اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو شینگن هستند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نمی باشند؛ البته لازم به ذکر است که اخیرا بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز خارج شده است. کشورهای دیگر نیز از جمله رومانی، بلغارستان و قبرس نیز از جمله کشورهای عضو این پیمان هستند.

اتریش  Austria

مجارستان Hungary

لهستان Poland

بلژیک Belgium

ایسلند Iceland

پرتغال  Portugal

جمهوری چک  Czech Republic

ایتالیا Italy

اسلواکی Slovakia

دانمارک  Denmark

لاتویا  Latvia

اسلوونی  Slovenia

استونی  Estonia

لیتوانی  Lithuania

اسپانیا Spain

فنلاند  Finland

لوکزامبورگ  Luxembourg

سوئد  Sweden

فرانسه  France

مالت  Malta

سوئیس  Switzerland

آلمان  Germany

هلند  Netherlands

لیختنشتاین  Liechtenstein

یونان  Greece

نروژ  Norway

 

 

انواع ویزا شنگن

در این مقاله با انواع مختلف ویزای شینگن و ضوابط متعدد آن‌ها می‌پردازیم. این ویزا به ۳ دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

۱. ویزای اتحادیه شینگن یا (UNIFORM SCHENGEN VISA (USV:

ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری اروپا یا ویزای توریستی شنگن می باشد که با آن می توان به کشورهای اتحادیه شینگن به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه وارد شد. زمان اعتبار اقامت به محدوده شینگن از زمان اولین ورود حساب می شود. ویزای اتحادیه شینگن به ویزاهای A, B, C تقسیم می‌شوند:

  • ویزای شنگن نوع A:

این نوع ویزا یا Airport Transit Visa، ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که توسط آن مسافر می تواند در یکی از فرودگاه‌های محدوده شنگن پرواز خود را به مقصد کشور دیگری که خارج از محدوده شینگن اروپایی است تغییر دهد. به این معنا که این ویزا فقط در فرودگاه‌های محدوده شینگن معتبر می باشد و فرد اجازه خروج از فرودگاه را به هیچ وجه ندارد. بنابراین صاحب ویزا نوع A یا ویزای ترانزیت شنگن برای توقف و انتظار تعویض پرواز خود در محدوده ترانزیت فرودگاهی شینگن مجاز است.

اما اگر نیاز به ویزای شینگن جهت عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شینگن داشتید، نمی توانید از ویزای نوع A استفاده کنید. باید برای اخذ ویزای شینگن نرمال نوع C اقدام نمائید. زیرا پرواز بیش از یک بار در محدوده شینگن، جزو پروازهای داخلی این حوزه به حساب می آید و نیازمند دریافت ویزای نوع C می باشد.

برای تعویض پرواز خود از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در حوزه شینگن باز هم واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت شینگن نخواهید بود و باید برای دریافت ویزای نرمال شینگن نوع C اقدام بفرمائید.

اگر فرد متقاضی دارای شرایط زیر باشد، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت شنگن نخواهد داشت:

  • عضو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی.
  • دارنده مجوز اقامت معتبر صادر شده از شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو و یا ایالات متحده آمریکا یا حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی EU و EEA.
  • شهروند سوئیس و یا عضوی خانواده اتحادیه اروپا EU ،EEA.
  • دارنده ویزای دارای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن و یا آمریکا.
  • دارانده پاسپورت دیپلماتیک.
  • ویزای شنگن نوع B:

ویزا نوع B در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد؛ در واقع نوعی ویزای ترانزیتی می باشد که به همراه پاسپورت، فرد دارنده می تواند حداکثر ۵ روز از طریق خودرو و یا قطار از چند کشور محدوده شینگن عبور کند و به کشوری در خارج از این حوزه برود. در موارد خاصی ممکن است شما در ادامه سفر شما از طریق قطار و یا هواپیما صبح باشد و شما شب را در هتل اقامت داشته باشید؛ بنابراین نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شینگن هستید و نیاز به ویزای ترانزیت خواهید داشت.

  • ویزای شنگن نوع C:

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت به حوزه شینگن می باشد. از این رو فرد می تواند برای اهدافی نظیر رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی، گردشگری و بازدید از آشنایان خود در کشورهای عضو اتحادیه شینگن ویزا را دریافت کند و اقامت داشته باشد. بنابراین ویزای نوع C با توجه به شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای سینگل شنگن یا ویزای یک بار ورود (Single-entry):
    با ویزای سینگل شنگن می توانید تنها یک بار به یکی از کشورهای حوزه شینگن ورود داشته باشید. یعنی پس از خروج از آن کشور، اعتبار ویزای فرد فارغ از پایان رسیدن زمان آن، منقضی می شود. ویزای سینگل شنگن معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries 1 نمایش داده می شود.
  • ویزای دوبار ورود شنگن (Double-entry):
    این ویزا در بسیاری از موارد دارای الزامات مشابهی با ویزای یک ‌بار ورود می باشد. تنها تفاوت این است که فرد دارنده این ویزا می تواند در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشورهای منطقه شینگن وارد شود. محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود می باشد. ویزای دوبار ورود معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries 2 نمایش داده می شود.
  • ویزای مولتی شنگن یا ویزای چند بار ورود (Multiple-entry): 
    دارندگان ویزای مولتی شنگن به فرد اجازه می‌دهد تا بتواند بدون محدودیت و به دفعات به کشورهای حوزه شینگن وارد شوند و آن را ترک کنند. محدودیت این ویزا فقط بازه زمانی آن می باشد. در واقع این ویزا مجوزی برای اقامت و تردد در منطقه شنگن را به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال می باشد. این محدوده زمانی با ورود دارنده ویزا به کشورهای این حوزه محاسبه می شود. ویزای مولتی شنگن معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries MULT نمایش داده می شود.

۲. ویزای اعتباری منطقه محدود یا (LIMITED TERRITORIAL VALIDITY VISA (LTV:

ویزای LTV شینگن، ویزای موقتی می باشد که در شرایط خاصی مانند پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شینگن شده‌اند صادر می‌شود. مسافر می تواند توسط این ویزا در محدوده های مشخصی از منطقه شینگن سفر کند. با الصاق ویزای منطقه ای در پاسپورت مسافر تنها مجاز است تا به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده تردد کند. از این رو مسافر حق ندارد به مناطق دیگر سفر کند. زمان این نوع از ویزا بر اساس شرایط متقاضی متغیر است و می تواند به شکل ویزای ترانزیت و یا ویزای کوتاه‌‎مدت برای فرد متقاضی صادر گردد.

۳. ویزای شنگن نوع D، ویزای ملی یا NATIONAL VISA:

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که با هدف و زمان مشخصی مانند اهداف کاری، تحصیلی و یا اقامت دائم قصد سفر به محدوده شینگن را دارند. به عبارتی، ویزای ملی شینگن برای افرادی صادر می شود که برای بیزینس، تحصیل و یا برای مدت زمانی طولانی نیاز به اقامت در یکی از کشورهای اروپایی را دارند و پس از طی زمان مشخصی، به کشور خود باز می گردند.

این نوع ویزا می تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. پس از پایان مدت اعتبار آن نیز مسافر باید به کشور خود بازگردد. ویزای ملی سینگل و مولتی عبارت اند از:

  • ویزای شنگن نوع D – سینگل:

این نوع از ویزای ملی برای افرادی می باشد که قصد اقامت برای استفاده از خدمات درمانی کشورهای شینگن در دوره محدود را دارند و پس از آن به کشور خود بازخواهند گشت، به صورت یک بار ورود صادر خواهد شد.

  • ویزای شنگن نوع D – مولتی:

با داشتن ویزای چند بار ورود نوع D، فرد متقاضی می تواند بدون نیاز به ویزای دیگری در اروپا بدون محدودیت به‌ تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند. متقاضیان ویزای نوع D شامل گروه های زیر می باشند:

  • ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی که برای ارائه مهارت خود به محدوده شینگن سفر می کنند.
  • دانشجویان بین المللی که برای پروژه های علمی و اهداف پژوهشی به مدت کمتر از یک سال به محدوده شینگن سفر می کنند.
  • افرادی که برای کار کردن یا پژوهش در موسسات معتبر به کشورهای شینگن سفر می کنند (سوابق شخصی و خانوادگی فرد بررسی خواهد شد).
  • افرادی که به دلیل ضرورت های پزشکی نمی توانند منطقه شینگن را ترک کنند.
  • دانشجویانی که قصد گذراندن دوره های پژوهشی یا آموزشی در یکی از کشورهای شینگن را دارند. در این صورت ویزای یک ساله به آن ها تعلق می گیرد که قابلیت تمدید نیز دارد.

شرایط اخذ ویزا شنگن

اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای شینگن شرایطی را تعیین کرده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را دارا ، درخواست ویزای شینگن ایشان رد می‌شود. شرایط گرفتن ویزای شینگن بدین صورت است:

  • گردش حساب بالا

متقاضیان برای درخواست ویزای شینگن، باید گردش حساب مالی ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنند. افسران ویزا شنگن، میانگین مبالغ ورودی و خروجی شما را در ۶ ماه اخیر محاسبه می‌کنند و سپس طبق آن برای اعطا و یا عدم اعطا ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

  • تعیین هدف سفر

با این کار، به افسر ویزا کمک خواهید کرد تا راحت تر برای اعطای ویزا تصمیم گیری کند. اگر با هدف گردشگری می‌خواهید به منظقه شینگن سفر کنید، می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کنید.

  • تمکن مالی مناسب

تمکن مالی متقاضی، به افسران ویزا ثابت می‌کند که ایشان در پرداخت هزینه های اقامت و خرج های روزانه خود، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه ها، از شخص دیگری کمک نخواهد گرفت.

زمان درخواست ویزا شنگن

بنابر اطلاعات کمیسیون اروپایی، درخواست ویزای شینگن خود را حداقل 15 روز قبل از شروع تاریخ سفر باید ارسال نمائید. اما ممکن است کنسولگری از شما مدارک بیشتری را درخواست کند و یا زمان بیشتری برای بررسی درخواست شما نیاز باشد. بدین خاطر شما باید بین 30 تا 60 روز قبل از زمان سفر برای اپلای ویزای خود اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزا شنگن

مرحله اول:

در این مرحله باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر به کشورهای شینگن، ویزاهای متفاوتی صادر می‌شود. برای مثال ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان، ویزای توریستی شینگن، ویزای کاری یا ویزای تجاری،ویزای علمی. بنابراین باید برای افزایش سرعت کارت خود، هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید.

مرحله دوم:

مرحله دوم، مشخص کردن کشور مقصد می باشد. بعد از این‌ کار باید از طریق سفارت یا یکی از کنسول‌گری‌ها و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. اگر قصد سفر به یک کشور از اعضای شینگن را دارید، باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزا اقدام نمائید. اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور شینگن را دارید، باید درخواست خود را به سفارت کشوری که بیشتر روزهای سفرتان را در آن جا هستید را ارائه دهید.

اما اگر مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص یا برابر نباشد، می‌توانید درخواست اخذ ویزای شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشور که مقصد اول‌تان است، ارائه دهید.

مرحله سوم:

مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست ویزا را پیدا کنید. با توجه به فرآیند زمان گیر اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌های شینگن، شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید، قطعاً بهتر خواهد بود. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا سه ماه قبل از شروع سفر می باشد. دیرترین زمان نیز ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما به شما این است که حداقل سه هفته قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام نمائید.

مرحله چهارم:

گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، یکی دیگر از مراحل اخذ ویزا شنگن است. برای ادامه مراحل اخذ ویزای شینگن از سفارت کشور مقصد، وقت بگیرید. در برخی از سفارت‌ها امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین و در برخی دیگر از طریق مراجعه حضوری وجود دارد.

مرحله پنجم:

در این مرحله باید فرم درخواست ویزا را تکمیل نمائید. فرم درخواست ویزا را دانلود و آن را با صداقت تکمیل نمائید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را می توانید دانلود یا از سفارت تهیه کنید. تمامی قسمت‌های فرم باید کامل شود. دقت داشته باشید که فرم را در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را باید امضا کنید.

مرحله ششم:

مدارک مورد نیاز را برای درخواست ویزا شینگن جمع آوری نمایئد. مدارک لازم شامل مدارک شناسایی، دو عکس رنگی، بیمه سفر، روز بیط رفت و برگشت، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر می باشد. سایر مدارک اضافی را از سفارت‌ کشور مقصد باید بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

مرحله هفتم:

بعد از طی مراحل گفته شده، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌گردد. شما باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مدنظر مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌، هدف و سایر جزییات سفر پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درست را ارائه دهید تا با پاسخ‌های فرم درخواستی شما هم‌خوانی داشته باشد.

مرحله هشتم:

هزینه اخذ ویزا را باید پرداخت کنید. هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن شما باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزا توسط اعضای شینگن تصویب شده و غیر قابل تغییر می باشد. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

مرحله آخر:

در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای خود باشید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولاً ۱۵ روز به طول می انجامد. البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر نیز شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

طی مراحل اخذ ویزای شینگن توجه داشته باشید که تمامی مدارک ترجمه شده شما باید مهر دادگستری داشته باشند. در غیر این‌صورت مدارک شما فاقد اعتبار می باشد. معمولا دارالترجمه‌ها پس از ترجمه مدرک متقاضی برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند. در صورت موافقت با درخواست شما، پاسپورت شما دارای برچسب ویزا خواهد بود و یک تاریخ اعتبار برای ویزای شما مشخص می‌شود. مدت اعتبار ویزای شینگن تا ۹۰ روز طی بازه زمانی شش‌ماهه است. همچنین یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به کشورهای عضو شینگن برای شما تعریف می‌شود که می‌تواند از یک تا نامحدود متغیر باشد.

 

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

پاییز در ژاپن

 

فصل پاییز در ژاپن از شهریور شروع شده و تا آبان ماه ادامه دارد . برگهای رنگارنگ که سرتاسر ژاپن را می پوشاند باعث جذب بسیاری از گردشگران به این کشور می‌شود . همچنین دراین زمان از سال ژاپن دارای فستیوال های متعددی مثل بزرگترین ایونت پخت غذا و هالووین می‌باشد .

در این مقاله شما را با بخش‌هایی از ژاپن و فعالیت هایی که می‌توانید در این فصل انجام دهید آشنا می‌کنیم .

جاذبه فستیوال (MEIJI JINGU GAIEN GINKGO 神宮外苑いちょう祭り)

بزرگترین فستیوال پاییز در ژاپن ، جشن برگ هاست که هر ساله در مجی جینگو برگزار می‌شود . زیباترین ویژگی این فستیوال تماشای زیبای درختان گینکو است که در دو ردیف و روبروی هم در خیابان گینکو به طول 300 متر قرار گرفته اند . همچین در این جشن انواع مارکت هایی که غذاهای محلی توزیع می کنند وجود دارد . این فستیوال دوهفته برگزار می شود و حدود 1.8 میلیون توریست هر ساله از این رویداد دیدن می کنند.

پیاده‌روی در کوه‌ها

پاییز بهترین فصل برای فعالیت های خارج از منزل به خصوص در هوای مدیترانه ای و لذت بخش پاییزاست . هایکینگ ( پیاده روی) یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی است که در میان برگ های زیبای پاییزی می توان انجام داد . ژاپن دارای مناظر بسیار زیبایی برای هایکینگ در پاییز است مانند منطقه ی هوکایدو ، ناگانو .

توکیو رامن شو TOKYO RAMEN SHOW

در فصل پاییز چندین فستیوال غذا برگزار می‌شود . یکی از مهمترین آنها ” فستیوال غذای هوکایدو” و بزرگترین آن “توکیو رامن شو ” است که شامل تعداد زیادی غرفه که غذای محلی سرو می کنند می باشد . اگر از دوستاداران رامن هستید این فستیوال را از دست ندهید . این رویداد هر ساله از ازآخر آبان تا اوایل آذر و برای 10 روز به طول می انجامد .

هالووین

جشن هالووین سال به سال باشکوهتر در ژاپن برگزار می شود. هالووین شیبویا شاهد جمعیت بسیار زیادی از علاقه مندان ژاپنی و از سراسر دنیاست . هزاران هزار از مردم در جشن هالووین در شیبویا دور هم جمع شده و تا صبح هالووین را جشن می گیرند .

جشن شروع زمستان

چراغانی برای شروع زمستان از آبان ماه در ژاپن شروع می شود . در آذر ماه سالانه تعداد زیادی گردشگر وارد ژاپن می شوند تا از این رویداد زیبا دیدن کنند . اگر قصد سفر به ژاپن را دارید آذر ماه را برای سفر انتخاب کنید وخیابان های زیبای چراغانی شده را از دست ندهید .

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

ویزا کانادا

 

برای درخواست ویزای توریستی کانادا می توانید به صورت آنلاین یا به صورت On Paper اقدام کنید. اگر به صورت آنلاین برای ویزا اقدام کنیم، پروسه ی آنلاین بسیار سریع تر انجام خواهد شد. اگر اطلاعات شما کامل نباشد، به شما پیغام داده می شود تا آن ها را تکمیل کرده و دوباره درخواست دهید. همچنین اگر نیاز به ارسال مدارک باشد، شما سریعاً می توانید آنها را آپلود نمایید. در نهایت نیز می توانید اطلاعات به روز خود را در اختیار سفارت قرار دهید.

شرایط اخذ ویزا توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی یا ویزای موقت مدرک رسمی ای است که به پاسپورت شما ضمیمه می شود و نشان می دهد که شما شرایط ورود به کانادا را دارید. گردشگران برای سفر به کانادا به ویزای توریستی نیاز دارند. همچنین اگر از سیستم حمل و نقل هوایی کانادا استفاده می کنید نیز به این ویزا نیاز دارید. برای اخذ ویزا  می توانید به صورت آنلاین یا از طریق پر کردن فرم (on paper) اقدام کنید.

مدت اقامت  ویزا توریستی کانادا چقدر است؟

گردشگران می توانند تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. در بدو ورود و در مرزهای ورودی پلیس مرزی ممکن است به اقامتی حدود 6 ماه (یا کمتر و یا بیشتر) به شما بدهد. در این صورت تاریخ خروجتان را در پاسپورت خود می بایست مشخص کنید. همچنین ممکن است آنها به شما مدرکی بدهند به نام سابقه ی توریستی که زمان خروج از کانادا را به شما نشان می دهد.
اگر مهر خروج را دریافت نکردید می توانید تا 6 ماه بعد از ورودتان یا تا زمانی که پاسپورتتان منقضی شود، در کانادا اقامت داشته باشید. اگر حتماً نیاز به مهر خروج از کشور دارید، به کیوسک مربوطه ی مستقر در فرودگاه مراجعه کنید.

چه کسانی مجاز به سفر و گرفتن ویزا کانادا هستند؟

  • شما باید مدارک معتبر برای سفر مانند پاسپورت را داشته باشید.
  • در سلامت جسمانی کامل باشید. 
  • محکومیت کیفری نداشته باشید.
  • با مدارک خود پلیس مهاجرت را قانع کنید که وابستگی شغلی، فامیلی و کاری به کشور خود دارید و به این دلایل به کشور خود باز خواهید گشت.
  • پلیس مهاجرت را متقاعد کنید که بعد از اتمام زمان اقامت در کانادا به کشور خود باز خواهید گشت.
  • پول کافی برای اقامت خود داشته باشید که این میزان بستگی به زمان و محل اقامت (هتل، منزل اقوام یا دوستان …‌)‌ شما در کانادا دارد.
  • ممکن است نیاز به تست پزشکی یا دعوتنامه داشته باشید.

نکته: افرادی که اجازه ورود به کانادا را ندارند

کسانی که درگیر کارهای جنایی، یا نقض حقوق بشر و جنایات ساماندهی شده هستند. حتی ممکن است به دلایل امنیتی، پزشکی، سلامتی و یا دلایل اداری مجاز به ورود به کانادا نباشند.

بعد از APPLY مدارک:

بعد از اتمام تمام مراحل پاسپورت و مدارک شما را به شما باز می گردانند. اگر درخواست شما ریفیوز شود، طی نامه ای مراتب را به شما توضیح خواهند داد.
بعد از اینکه وارد کانادا شدید مدارک و اثر انگشت شما چک خواهد شد. کودکان زیر 18 سال هم شامل این موارد می شوند. بعد از این مراحل پلیس مرزی کانادا پاسپورت شما را مهر زده و زمان اقامت شما را که معمولاً 6 ماه است، به شما اعلام می کند ( بستگی به هدف شما برای سفر دارد).

ویزا تحصیلی کانادا:

در کشور کانادا هر استان تابع قوانین آموزش و پرورش خود می باشد. توصیه می کنیم درباره سیستم آموزشی در هر استانی که قصد ادامه ی تحصیل دارید، اطلاعات کافی کسب کنید.

  • شرایط مدارس ابتدایی و متوسطه

  • این مدارس، مدارسی هستند که کودکان تا 12 سال در این مقطع درس می خوانند (1 تا 8 سال ابتدایی و 9 تا 12 سال متوسطه).
  • تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا پذیرای دانش آموزان از سراسر دنیا (بین المللی) می باشند.
  • بعد از اتمام این دوره و شروع دوره بعدی که شامل دانشکده، دانشگاه، موسسات خصوصی و مدارس فنی و حرفه ای هستند. هر کدام از این مراکز دارای قوانین مخصوص به خود، چگونگی ورود و ارائه درخواست برای پذیرش مانند داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه می باشند.
  • بسیاری از مدارس در کانادا زبان انگلیسی یا زبان فرانسه آموزش می دهند.
  • بسیاری از مدارس در کانادا جهت پذیرفتن دانش آموزان یا دانشجویان از سراسر دنیا هستند که (DLI) نام دارند. اگر در خواست ادامه ی تحصیل در یکی از مدارس در کانادا را داده اید، می بایست از طرف (DLI) نامه ی پذیرش دریافت کرده در غیر این صورت پرونده شما رد خواهد شد.
  • چگونگی ورود به مدرسه و دانشگاه

  • در ابتدا دانشگاه یا مدرسه ی خود را انتخاب می کنید و با توجه به قوانین آن مرکز مدارک خود را ارسال کنید.
  • در مدارس ابتدایی حداکثر 6 ماه و دانشگاه حداکثر 1 سال می بایست در خواست ادامه  تحصیل بدهید.
  • با مکاتبات از طریق ایمیل و … با مرکز تحصیلی از میزان شهریه، هزینه ی اقامت در کانادا، زبانی که می بایست برای ورود آگاه باشید و در آزمون آن پذیرفته شوید و … .
  • مدارک خود را apply کرده و منتظر جواب باشید. اگر پذیرفته شده باشید نامه ای از جانب مرکز تحصیل خود دریافت می کنید.

نکته: دولت کانادا هزینه ی درمان دانش آموزان خارجی را نمی دهد. درباره بیمه ی سلامت خود با مرکز مورد نظر خود در ارتباط باشید.

اجازه ی تحصیل (STUDY PERMIT) در کانادا:

  • استادی پرمیت مدرکی است که آژانس صادر می کند و به دانش آموزان خارجی اجازه ی تحصل در کانادا را می دهد. قبل از اینکه به کانادا سفر کنید شما می بایست تمام مدارک مورد نیاز را اپلای کنید.
  • استادی پرمیت معمولاً به اندازه ی میزان تحصیل شما در کانادا به اضافه ی 90 روز است (این 90 روز زمان ترک کانادا و یا تمدید اقامت شماست).
  • اگر شما مجبور به گذراندن Course پیش نیاز باشید، استادی پرمیت شما از زمان آغاز این کورس به اضافه ی 1 سال می باشد.
  • اگر تا زمان پایان این مدرک تحصیلات خود را تمام نکرده باشید، می بایست اقامت خود را تمدید کنید. در غیر این صورت از ادامه ی تحصیل باید انصراف دهید و کانادا را ترک کنید.
  • اگر تحصیلات خود را زودتر تمام کنید، مجوز شما فقط تا 90 روز بعد از آن تاریخ اعتبار دارد.
  • تحصیلات شما در تاریخی تمام شده تلقی می شود که دیپلم یا کارنامه ی خود را دریافت کرده باشید که از این طریق می توانید ثابت کنید که تحصیلات شما به پایان رسیده است.
  • در زمان تحصیل خود در کانادا می توانید به کشور خود بازگردید، فقط می بایست دلیلی دال بر اینکه شما در حال تحصیل در آن مرکز می باشید و در آنجا ثبت نام کرده اید را ارائه دهید.

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

کشور کانادا چهارمین کشور بزرگ در منطقه زمینی و همچنین دومین کشور بزرگ جهان در منطقه به سمار می رود. ده استان و سه قلمرو در این کشور وجود دارد. شهرهای کانادا دارای فرهنگی غنی و شگفتی های طبیعی باور نکردنی است که کانادا را به کشور پر جنب و جوشی تبدیل کرده است.

شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کالگری، از جمله شهرهای توریستی در غرب کانادا هستند.

در مرکز کانادا شهرهای نایگارا فالز، تورنتو، اتاوا، مونترال و کبک از جمله محبوب ترین مقاصد توریستی به حساب می آیند. مسافران و توریستان از کشورهای مختلف می توانند زیبایی و فرهنگ منحصر به فرد استان های شرقی کانادا را کشف کنند. شهرهای شمالی مشهور توریستی نیز شامل وایتهورس و یلونوف می باشند.

کشور کانادا در چند سال اخیر شرایط نسبتاً ساده ای را برای اخذ ویزای کانادا برای تمامی ملیت ها از جمله ایرانی ها در اختیار عموم قرار داده است. در این مقاله می خواهیم با تعطیلات و مراسم های ملی در کشور کاناد آشنا شویم.

 

تعطیلات رسمی فدرال کانادا:

بانک‌ها، ادارات دولتی، مدارس و بعضی از فروشگاه‌های کانادا در تعطیلات رسمی فدرال تعطیل می باشند. تعطیلات رسمی عبارت اند از:

  • ۱ ژانویه آغاز سال نو
  • ۱۰ آوریل سال ۲۰۰۹ جمعه قبل از عید پاک (سال به سال تغییر می‌کند).
  • ۱۳ آوریل ۲۰۰۹ دوشنبه عید پاک (سال به سال تغییر می‌کند).
  • دوشنبه قبل از ۲۵ ماه می روز ویکتوریا
  • ۱ جولای روز کشور کانادا (اگر یک جولای مصادف با یکشنبه شود به مناسبت این روز ۲ جولای نیز تعطیل می‌ باشد).
  • اولین دوشنبه سپتامبر روز کارگر
  • دومین دوشنبه اکتبر روز شکرگذاری
  • ۱۱ نوامبر روز یادبود
  • ۲۵ دسامبر روز کریسمس
  • ۲۶ دسامبر روز بوکس

 

رویدادهای بزرگ و فستیوال ها:

  • جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (ماه سپتامبر)

جشنواره فیلم تورنتو از سال 1976 به فستیوال های محبوب تورنتو تبدیل شد و در سینمای جهانی جایگاه ویژه ای پیدا کرد. این فستیوال به مدت 10 روز در ماه سپتامبر برای علاقمندان به مراسم فرش قرمز و هنرمندان حاضر در آن برگزار می شود. این جشنواره از سال 1990، گسترش یافت و در سطح بین الملل قرار گرفت و قیلم هایی از سرتاسر دنیا در آن به نمایش درآمد. سپس، مجموعه ی سینمایی Bell Lightbox با 5 سینمای بزرگ، رستوران ها و کافه های آن، تبدیل به محل دائمی برگزاری این جشنواره شد. برای شرکت در این نمایشگاه حتماً باید از قبل بلیط رزرو کنید. در طول این جشنواره، سلبریتی ها و خبرنگاران زیادی را خواهید دید.

  • جشواره Winterlude (اوایل ماه فوریه)

جشواره Winterlude در سه هفته ی اول ماه فوریه در پایتخت کانادا برگزار می شود. در این فستیوال از دیدن مجسمه های یخی که شرکت کنندگان مسابقه ی بین المللی درست کرده اند، حیرت زده خواهید شد. تابش نورهای رنگی روی مجسمه ها در شب، منظره ی زیباتر از منظره ی روز را ایجاد می کند. بزرگ ترین پیست اسکی یخ زده ی دنیا (Rideau Canal Skateway) نیز در اینجا قرار گرفته استو این پیست با طولی برابر با 7/8 کیلومتر به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسیده است. پارک ژاک کارتیه ی اتاوا (Jacques Cartier Park) که به سرزمین یخی (Snowflake Kingdom) معروف است، در این محل قرارا دارد. فعالیت های مهیج مثل سرسره های بزرگ یخی، مجسمه های زیبای برفی، زیپ لاین، زمین بازی سرپوشیده مخصوص بچه ها، نمایش های متنوع، کنسرت ها و … در این مکان برای عموم وجود دارد. 

  • نمایشگاه کالگری (اواسط ماه جولای)

نمایشگاه کالگری بزرگترین نمایش فضای باز در دنیا است. سالانه بیش از یک میلیون نفر بدر این نمایشگاه حضور پیدا میکنند تا شاهد این مسابقه ی سوارکاری 10 روزه باشند که در ماه جولای برگزار می شود. مردم شهر کالگری با مهمان نوازی و تنوع فرهنگی میزبان این نمایش هستند. برای صبحانه در این فستیوال پنکیک رایگان برای همگان سرو می شود و همه ی بازدیدکنندگان از یک کلاه کابوی استفاده می کنند. فعالان حقوق حیوانات به دلیل آسیب تعداد زیادی از حیوانات در این نمایش گاوبازی و درشکه سواری اعتراض دارند و مرگ و آسیب به حیوانات را عمل ناپسندی می دانند.

  • جشنواره موسیقی Edmonton (ماه آگوست)

این فستیوال در سال 1980 آغاز شد اما امروز به یکی از مهم ترین و برجسته ترین فستیوال های مردمی دنیا تبدیل شده است. این جشنواره هر ساله به مدت 4 روز در ماه آگوست و در شهر ادمونتون استان آلبرتای کانادا برگزار می شود. برگزاری این فستیوال همیشه با صف های طولانی اما قیمت بلیط ورودی معقول همراه بوده است. زیرا بسیاری از هنرمندان داوطلبانه و به صورت رایگان در این جشنواره برنامه اجرا می کنند. هر ساله بیش از 1600 هنرمندان محلی، کشوری و حتی بین المللی از سراسر دنیا در سالن های سرپوشیده معروف شهر بیش از 1200 اجرا خواهند داشت.

  • کارناوال زمستان Quebec (پایان ماه ژانویه تا اواسط فوریه)

ساکنین فرانسه ی جدید قبل از شروع دوران روزه گیری Lent برای خوردن، نوشیدن و خوشگذرانی دور هم جمع می شدند و فستیوال زمستانی کبک برگزار می کنند. این جشنواره از اواخر ماه ژانویه تا اواسط فوریه برگزار می شود. امروزه این فستیوال بزرگ ترین فستیوال زمستانی جهان است که در شهر کبک برگزار می شود. هر ساله  بازدیدکنندگان زیادی در فعالیت های مختص به گروه های سنی مختلف مثل حمام برف، راهپیمایی های شبانه، سرسره برفی، فوتبال دستی غول پیکر، مجسمه های برفی، نمایش ، سورتمه سواری و اسکیت سواری شرکت می کنند. یک آدم برفی بزرگ به نام Bonhomme شخصیت معروف این جشنواره است که سفیر این جشن زمستانی است و در پیاده روی های روزانه یا شبانه شما را مشایعت می کند.

  • فقط برای خنده (ماه ژوئن)

فستیوال کمدی مونترآل که با نام جاست فور لَف (فقط محض خنده) شناخته می شود، در سال 1983 برای اولین بار به زبان فرانسوی برگزار شد. سپس در سال 1985 زبان انگلیسی را هم شامل شد و از آن سال تاکنون هر سال در ماه جولای برگزار می شود و حدود دو میلیون تماشاچی را از سرتاسر دنیا جذب می کند تا لحظاتی را کنار هم لذت ببرند. محل نمایش این فستیوال در شهر مونترآل استان کبک است، اما این فستیوال در ابعاد کوچکتری در شهرهای تورنتو، شیکاگو و سیدنی برگزار می شوند. امروزه این نمایش بزرگ ترین فستیوال کمدی دنیاست که معروف ترین کمدین های دنیا در آن به اجرا می پردازند. شرکت کنندگان این فستیوال اکثراً در محله ی لاتین کوارتر (Latin Quarter) دور هم جمع می شوند که محل تجمع تئاترها، کافه ها و بوتیک های مخصوص خرید می باشد.

  • جشن نور ونکوور (ماه ژوئیه / اوت)

یکی از مهم ترین رویدادهای تابستانی کانادا و همچنین بزرگترین جشن و مسابقه ی آتش بازی دریایی دنیا جشن نور کانادا است. این فستیوال به صورت سالانه به مدت سه شب آخر ماه جولای برگزار می شود. این فستیوال شامل آتش بازی پر سروصدا و اغراق آمیز، کنسرت ها، غرفه های مخصوص غذا، خوراکی و مسابقه ای در سبک مسابقات ماجراجویی شهری تحت عنوان Seawall Challenge می باشد. عده ی زیادی از مردم بومی و گردشگران کشور کانادا از جمله از کشورهای هند، کانادا و کرواسی دور هم جمع می شوند و در ساحل به تماشای رقص پرتوهای رنگارنگ نور در آسمان این خلیج نیلگون می نشینند. مکان های VIP هم در این ساحل برای جشن تعبیه شده که قابل رزرو هستند.

تعطیلات رسمی استانی کانادا:

استان‌های کشور کانادا به مناسبت رویدادها و جشن‌های خاص نیز تعطیلات رسمی دارند. این تعطیلات عبارت اند از:

بریتیش کلمبیا:

  • اولین دوشنبه ماه آگوست روز بریتیش‌کلمبیا

آلبرتا:

  • سومین دوشنبه ماه فوریه روز خانواده استان آلبرتا
  • اولین دوشنبه ماه آگوست روز میراث

ساسکاچوان:

  • سومین دوشنبه ماه فوریه روز خانواده
  •  اولین دوشنبه ماه آگوست تعطیلات مدنی

مانیتوبا:

  • سومین دوشنبه ماه فوریه روز لوئیس ریل (Louis Riel)
  • اولین دوشنبه ماه آگوست تعطیلات مدنی 

انتاریو:

  • سومین دوشنبه ماه فوریه روز خانواده
  • اولین دوشنبه ماه آگوست تعطیلات مدنی

کبک:

  • ۲۴ ژوئن روز ملی

نیوبرانزویک:

  • اولین دوشنبه ماه آگوست روز نیوبرانزویک

نوا‌اسکوشیا:

  • اولین دوشنبه ماه آگوست روز زایش (در هالیفاکس این تاریخ این روز سال به سال تغییر می‌کند و معمولا در ماه جولای یا آگوست برگزار می‌شود).

جزیره پرنس ادوارد:

  • اولین دوشنبه ماه آگوست روز زایش

نیوفاندلند و لابرادور:

این جشن‌ها در نزدیک‌ترین دوشنبه برگزار می‌شود:

  • ۱۷ مارچ روز سنت پاتریک
  • ۲۳ آوریل روز سنت جرج
  • ۲۴ ژوئن روز اکتشاف
  • ۱ جولای روز یادبود
  • ۱۲ جولای روز مردان نارنجی‌پوش 
  • روز مسابقه قایق‌رانی/تعطیلات مدنی- به دستور انجمن شهر تعیین می‌گردد.

یوکان:

  • سومین دوشنبه آگوست روز اکتشاف

مناطق شمال‌غربی:

  • ۲۱ ژوئن روز ملی بومیان اولیه
  • اولین دوشنبه ماه آگوست تعطیلات مدنی

نوناوات:

  • ۹ جولای روز نوناوات

 

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

 

اکثر دانشجوهای بین المللی از جمله ایرانیها کانادا را اولین انتخاب برای ادامه تحصیل  خود انتخاب می کنند،چرا که دانشگاه های زیادی در شهرهای کشور کانادا وجود دارد که انتخاب در بین آن ها کار سختی محسوب می شود. جالب است بدانید که کانادا دارای ۸۰ دانشگاه و ۲۴۰ کالج است. سالیانه بیش از ۱۵۰۰۰۰ دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشددر این مطلب خلاصه ایی از  بهترین شهرهای دانشجویی کانادا بر اساس تازه‌ترین آمار به دست آمده است که به معرفی هر کدام از آن‌ها پرداخته خواهد شد.در ادامه ی مطلب علاوه بر معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل ما به موسسات مختلفی هرساله لیست و رنکینگ دانشگاه های دنیا را با ملاک ها و معیار های مختص به خود منتشر می کنند امادر ادامه قصد داریم با این مراکز نیز آشنا شویم. 

 استانداردهای لازم جهت انتخاب دانشگاه های برتر:

شاخص اول: 

نظام رتبه بندی بین المللی QS:

یکی از موسسات برتر در زمینه رتبه بندی دانشگاه های جهان، نظام رتبه بندی بین المللی QS می باشد.این مرکز دارای پارامتر های خاص خودش است. QS برای اساس 6 شاخص یا پارامترهای مختلف به دانشگاه های جهان رتبه می دهد.

شاخص های این موسسه عبارتند از: شهرت علمی، نسبت تعداد دانشجو به اعضا هیئت علمی، میزان ارجاعات به دانشگاه، شهرت اعضا هیئت علمی و جذب اساتید و دانشجویان خارجی.دانشگاه‌های MIT، استنفورد و هاروارد به ترتیب 3 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی جهانی QS هستند.

 

شاخص دوم:

موسسه رتبه بندی شانگهای:

این موسسه غیر دولتی از سال 2006 ، این رنکینگ را هرساله منتشر می کند و از معیارهای اصلی این موسسه می توان به دریافت جایزه نوبل، مدال آوردن در رشته‌های مختلف و ارجاع زیاد به پژوهش‌ها و مقاله‌های ثبت شده در مجلات ساینش و نیچر، معیارهای اصلی رتبه‌بندی شانگهای هستند.

علاوه بر اینها تعداد مقالات در دو مؤسسه SCIE و  SSCI هم در نظر گرفته می‌شوند.

بالاترین پارامترها در این نظام که ارجاعات مقاله ها و پژوهش ها و میزان جایزه نوبل و همچنین مقالات در ساینس و نیچر می باشند ، هرکدام 20 درصد تاثیر دارند.

همچنین تعداد و کیفیت مقالات ثبت شده در SCIE هم 20 درصد تاثیر دارد.

یک پارامتر 10 درصدی هم در معیار شانگهای تاثیر دارد که درصد کارامدی عملکرد می باشد،موسسه شانگهای بیش از 100 دانشگاه را سنجش می کند و به رتبه بندی 500 دانشگاه نمونه جهان می پردازد. همچنین موضوعی مانند دانشگاه‌های مهندسی و پزشکی و… هم مطرح می‌شود.

 

شاخص سوم: 

موسسه رتبه بندی و رنکینگ تایمز:

تایمز مدعی است که تنها نظام رتبه‌بندی که تمام مسئولیت‌های دانشگاه اعم از آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهد. نظام رتبه‌بندی 13 شاخص دقیق برای ارزیابی دانشگاه‌ها انتخاب کرده است که دانشجویان، مسئولان دانشگاه‌ها، اساتید، صنعت‌گران و دولتی‌ها در تهیه اطلاعات آن نقش دارند.آموزش، پژوهش و استناد، 3 شاخص اصلی هستند که هرکدام 30 درصد در رتبه‌بندی نهایی موثراند.چشم‌انداز بین‌المللی و درآمد صنعتی هم به ترتیب 5/7 و 5/2 درصد تأثیر دارند.

 

شاخص چهارم: 

رتبه‌بندی مرکز مطالعات علم و فناوری:

این موسسه که در دنیا به CWTS معروف است هدفش تحقیق تحولات جهانی از منظر علمی می باشد.مرکز مطالعات علم و فن‌آوری(CWTS) به مطالعه پویای تحولات جهانی علمی دنیا می‌پردازد. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان یکی از مأموریت‌های این مرکز است. شاخص‌های این مرکز طوری طراحی شده‌اند که تبعضی بین دانشگاه‌های کوچک و بزرگ پیش نیاید.

به همین خاطر از شاخص‌های نسبی استفاده می‌کنند.  

شاخص‌های مد نظر این رتبه‌بندی در عناوین کلی «شاخص تأثیر گذاری»، «شاخص همکاری»، «شاخص مرکزی» خلاصه می‌شوند.

شاخص تأثیرگذاری مربوط به میزان ارجاعات انتشارات‌های بین‌المللی به محصولات علمی دانشگاه است. شاخص همکاری، میزان همکاری اعضای هر دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های دنیا را می‌سنجد. شاخص مرکزی هم به چاپ مقالات دانشگاه در نشریات تخصصی و علمی معتبر بین‌المللی می‌پردازد.

 

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل:

مونترال :

 یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که در واقع از آن به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان یاد می شود. مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترآل بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شده و توانسته است که به برتری چهار ساله ی پاریس پایان ببخشد. برترین دانشگاه‌های کانادا که در مونترال قرار دارد.یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا یعنی دانشگاه مگ گیل McGill University در آن واقع شده که رتبه شماره۲ موسسه اعتبارسنجی Qs را به خود اختصاص داده است. 

 

تورنتو:

شهری که در بین بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل قرار گرفته اند، تورنتو است که در رتبه ی یازدهم جهان در رتبه بندی که QS در سال ۲۰۱۷ انجام داده نیز قرار گرفته است. تورنتو بعد ونکوور که در جایگاه دهم قرار دارد و یکی از مدعیان بسیار قوی است. در حقیقت، این شهر در شاخص مطلوبیت (یکی از شش حوزه ی مورد ارزیابی)، بالاترین امتیاز را نسبت به هریک از شهرهای دیگر کسب کرده است که این امر کیفیت همه جانبه ی بالای تورنتو و موقعیت آن به عنوان یکی از مقصدهای مورد تقاضا و محبوب میان دانشجویان سراسر جهان را منعکس می کند. زمانی که پای رنکینگ و اعتبار دانشگاه‌های شهرهای برتر دنیا به میان می‌آید، وجود دانشگاه تورنتو University of Toronto با کسب رتبه یک در موسسه اعتبارسنجی Qs، گواهی بر وجود دانشگاه‌های تراز اول در این شهر است.

ونکوور:

 ونکور رتبه ی دهم در جهان را در بررسی های سازمان QS بدست آورده دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Colombia یکی از دانشگاه‌های معتبر شهر ونکورر است جز بهترین شهرهای دانشجوی جهان قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می کنید شهرهای کانادا هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید گزینه های مناسبی برای تحصیل هستند .

 

اوتاوا:

اوتاوا به دلیل داشتن دانشگاه های خوب و سطح زندگی مناسبی که دارد جز بهترین ها برای تحصیل انتخاب شود. در نظر سنجی هایی که انجام شده درباره ی این شهر مواردی نظیر فرهنگ دانشجو محور، محیط چند فرهنگی و دو زبانه، فرصت های کسب تجربه در بخش های دولتی و سایر بخش های این شهر نکات تحسین برانگیزی بوده که درباره ی این شهر بدست آمده است. بسیاری از دانشگاه‌های اتاوا امکان تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان فراهم آورده و زمینه‌های کاوشگری و ابداع را برایشان هموار می‌سازند. دانشگاه اتاوا University of Ottawa با رتبه ۱۳ موسسه اعتبار سنجی Qs یکی از شاخص‌ترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید.

کبک:

یکی دیگر از شهرهای کانادا که در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل قرار می گیرد، شهر کبک است.در مقاله هایی که در سایت های معتبر وجود دارد، شهر کبک را به نوعی بهشت برای دانشجویان معرفی کرده اند و هزینه تحصیل در آن به نسبت دیگر شهرهای کانادا ارزانتر است و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. کمترین میزان شهریه در میان دانشگاه های کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد. دانشگاه Université Laval بهترین دانشگاه کبک می باشد. 

 

 

مطالب مرتبط:

تعطیلات و مراسم های ملی در کانادا

تورهای کانادا 

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

 

با شروع فصل سرما باید به دنبال مقاصدی باشیم که آب و هوای مناسبی برای سفر دارند. پاییز همواره با کوله باری از سرما و بارش از راه می‌رسد اما در این هنگام شهرهایی هم هستند که علاوه بر زیبایی، آب‌وهوای معتدلی دارند. طبیعتاً کشورهای زیبا و دیدنی در دنیا برای فصل پائیز بسیار زیاد است و همین مسئله، انتخاب مقاصد پائیزی را برایمان کمی دشوار می کند. در اینجا لیستی از دیدنی ترین کشور ها با آب و هوای مساعد را در پائیز تهیه کردیم که شاید در انتخاب مقصد برای سفر پائیزی به شما کمک کند.

لهستان (POLAND) 

چشم اندازهای بی نظیر، آثار معماری غنی، کوه ها و طبیعت منحصر بفرد در این کشور به چشم می خورد. یکی از شهرهای پر طرفدار در فصل های سرد لهستان Zakopane بوده که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخصوص در فصل سرما است و امکان کوهنوردی را برایتان فراهم می کند. رستوران های کلبه ای با بهترین غذاها، در دامنه این کوه ها پذیرای توریست ها است. در لهستان Krakow یکی دیگر از شهر های پر جاذبه بوده که قدمت زیادی دارد و معماری تاثیر گذار سبک رنسانس در آن به چشم می خورد. چه برای خرید، اسکی و یا گشت و گذار، مطمئنا از سفر به لهستان نهایت لذت را خواهید برد.

دانمارک (DENMARK)

دانمارک پایتخت بهترین معماری دنیا برای علاقه مندان هنر و تاریخ و یکی از بهترین مقاصد پائیزی است. سرزمین قصرهای مجلل، برج های دیدنی، و کلیساهای زیباست. همچنین می توان از موزه ملی دانمارک دیدن کرد. موزه ای با فضای تاریخی منحصر بفرد که وایکینگ ها را به نمایش می گذارد و نقاشی و عکاسی های پیشرفته.

ایتالیا (ITALY)

بی شک یکی از تفریحی ترین مکان های دنیا و مقاصد پائیزی برای دوستداران هنر، غذا، و افراد اهل گشت و گذار ایتالیا است. این کشور مرکز مشهورترین غذاهای دنیا است و در La Porta del Principe می توانید بهترین غذاهای ایتالیایی (انواع پاستا و غذاهای دریایی) را تست کنید. به ویژه در ماه اُکتبر فصل اوج غذا و نوشیدنی در ایتالیاست. زمانی که فستیوال قارچ ها، شاه بلوط ها و شکلات برای لذت بردن از طعم فوق العاده آنها ارائه می­ شود. همچنین پیدمونت با ارائه مناظر پاییزی شگفت انگیز و صدها مسیر و جاده پیاده روی برای کشف قله هایی که در پاییز با رنگ های جادویی به آتش کشیده شده اند، وجود دارد.

روسیه (RUSSIA)

روسیه بزرگترین کشور دنیا با چشم اندازهای طبیعی و ساختمان هایی تحسین برانگیز می باشد. وجود بزرگترین جنگل های دنیا در این کشور می تواند لذت یک تماشای بی نظیر از حیات وحش را به شما بدهد. با اینکه روسیه در فصل پاییز سرد است اما همچنان یکی از تورهای خارجی در فصل پاییز است. قسمتی از روسیه در آسیای شمالی و قسمتی دیگر از آن در اروپای شرقی قرار گرفته است. روسیه جاهای دیدنی بسیاری داشته که سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. آب و هوای روسیه بسیار متغیر بوده و از 37 درجه سانتی گراد تا منفی 30 درجه سانتی گراد تغییر می کند. اگر به مناطق رنگی پاییزی علاقه دارید پاییز روسیه یک گزینه بسیار مناسب است.

مجارستان (HUNGARY)

مجارستان مرکز معماری فوق العاده، بزرگترین پرستشگاه یهودیان در اروپا می باشد. بوداپست پایتخت این کشور بعد از ظهرهای دل انگیزی دارد، بخصوص وقتی چراغ های شهر روشن می شود، فضا و نوری جادویی می آفریند. در پایان ماه اکتبر با محو شدن گرمای تابستان بوداپست مکانی ایداه آل برای تجربه یک سفر پاییزی است. در طول این فصل، مجارها جشن نوشیدنی ملی و مواد غذایی همراه با فستیوال های سالانه را در حالیکه بسیاری از گردشگران تا سال آینده به خانه بازگشته اند را برگزار می کنند. این شهر بزرگ مکانی بسیار مناسب برای پیاده روی و کشف خیابان های پرهیاهو و کافه های دنج می باشد.

مالزی (MALAYSIA)

مالزی نیز دارای طبیعتی بکر است، که در دل آنها گونه های گیاهی و جانوری بسیاری قرار دارد. برای پرنده بازان، مالزی از ایده آل ترین کشورها است؛ زیرا بیش از ۶۰۰ گونه پرنده در این مکان زندگی می کند. این کشور در جنوب‌شرق آسیا است که فرهنگ و تاریخ متنوع، مراکز خرید مدرن و لوکس، طبیعت بکر و تفریحات ساحلی و دریایی را یکجا با هم دارد. با هر سلیقه یا علاقه‌ای که باشید می‌توانید سفری لذت‌بخش به این کشور جذاب داشته باشید. اواخر ماه سپتامبر تا دسامبر بهترین زمان سفر به این کشور دیدنی است چرا که در این مدت مالزی خلوت‌تر و آرام‌تر است و به‌ راحتی می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری مالزی بروید و از تفریحات آن لذت ببرید.

اندونزی (INDONESIA)

اندونزی کشوری سراسر شگفتی است که بیش از ۱۷ هزار جزیره را در میان آب‌های اقیانوس هند و آرام در خود جای داده است. این کشور با طبیعت بکر و بی‌نظیرش،‌ فرهنگ، اقیانوس نیلگون و سواحل نقره‌فامش همچون جواهری هزار نقش است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. بهترین زمان سفر به این کشور رویایی و خیال‌انگیز بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است.

استرالیا (AUSTRALIA)

یکی از شهرت های استرالیا دیواره مرجانی است؛ این کشور مرکز بیش از ۳۰۰۰ صخره مرجانی و تقریبا ۱۰۰۰ جزیره است و محیطی بسیار زیبا را برای قواصی برایتان فراهم می کند. از کشورهایی که حتما توصیه می شود در فصل پاییز به آن سفر کنید استرالیا است. استرالیا هیچ مرز خاکی با کشورهای دیگر نداشته و دور تا دور آن را اقیانوس و دریاها فراگرفته است. استرالیا در بیشتر طول سال، آب و هوایی معتدل داشته و ایالت های شمالی آن بیشتر گرم و ایالت های جنوبی اش نیز آب و هوایی سردتری دارد. نکته قابل توجه برای سفرهای پاییزی به این کشور و لذت بردن از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز و سبزش این است که پاییز در استرالیا از ماه مارس شروع می شود.

تایلند (THAILAND)

تایلند یکی از مقاصد پائیزی در جنوب‌شرقی آسیا است که دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحات بی‌شماری است. سفر به این کشور محبوب و جذاب می‌تواند برای هرکسی خوشایند و دلپذیر باشد؛ زیرا برای هر ذائقه‌ای جایی برای رفتن، دیدن، تفریح کردن و ثبت کردن خاطرات دارد. گذشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و می‌توان پیاده به راه افتاد و از بسیاری از مکان‌ها بازدید کرد. این کشور ترکیبی از شهرها و مکان های مدرن با تپه های سرسبز و معابد زیبا و سواحلی منحصربفرد است. تایلند تقریبا دارای دو فصل مرطوب و فصل خشک بوده و از ماه نوامبر تا فوریه، بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

ترکیه (TURKEY)

ترکیه از کشورهای همسایه ایران بوده که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، از جمله گنبدهای زیبای استانبول تا استراحتگاه های ساحلی دریای مدیترانه. جاذبه های متعدد ترکیه باعث شده که این کشور به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شود .این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده و از لحاظ ارتباطی موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد. به طور کلی آب و هوای کشور ترکیه به چهار دسته تقسیم می شود و شامل تابستان های گرم و زمستان های معتدل، آب و هوای مدیترانه ای، آب و هوای خشک قاره ای و آب و هوای کوهستانی است. اما بهترین زمان سفر به این کشور از ماه سپتامبر تا نوامبر بوده زیرا آب و هوای پاییز در ترکیه معتدل است و تغییرات ناگهانی و بارش ناگهانی نیز ندارد.

 

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

 

ضمن عرض تبریک به شما برندگان خوش شانس لاتاری سال ۲۰۲۰، لازم به ذکر است مراحل زیر را به دقت مطالعه بفرمائید. قبل از هر اقدامی باید اطلاعات لازم و کافی پس از برنده شدن گرین کارت را کسب کنید. به همین دلیل در این مقاله تمامی مراحلی که باید پس از اعلام نتایج لاتاری انجام دهید، شرح داده شده است. با ما همراه باشید.

پس از وارد کردن اطلاعات خود در سایت http://www.dvlottery.state.gov/ESC نامه قبولی خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه خود خبردار خواهید شد. پس از انجام این مرحله نوبت به زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکا می باشد. 

کیس نامبر (CASE NUMBER):

افرادی که در لاتاری گرین کارت آمریکا برنده می شوند، یک کد با عنوان کیس نامبر به عنوان شماره پرونده دریافت می کنند. این شماره تا پایان مراحل دریافت ویزا و گرین کارت استفاده خواهد شد. در تمامی مراحل این شماره مرجع بررسی اطلاعات و استعلام شما از KCC می باشد.

نکته: به خاطر داشته باشید که کیس نامبر شما حکم سیستم نوبت دهی را دارد. بنابراین تکمیل فرم در روزهای اول هیچ تاثیری در زمان اعلام مصاحبه در سفارت برای شما نخواهد داشت. 

فرم DS-260:

برندگان لاتاری گرین کارت پس از اطمینان از قبولی، بایستی در اسرع وقت اقدام به تکمیل فرم DS-260 نمایند. با مراجعه به سایت قصران گشت می توانید فرم ترجمه شده به فارسی را دانلود نمائید. پس از دریافت فرم باید اطلاعات شرایط فعلی، سوابق تحصیلی و شغلی گذشته خود را در آن پر کنید. عدم تکمیل آن به معنای عدم تمایل به تعیین وقت سفارت و همچنین عدم دریافت گرین کارت می باشد.

مدارک لازم جهت صدور ویزا:

علاوه بر این باید مدارک لازم جهت ارائه سفارت را آماده کنید. برای اطلاع از مدارک لازم جهت صدور ویزا به بخش ویزای آمریکا در سایت مراجعه کنید. سپس باید با مراجعه حضوری در آژانس مدارک و فرم DS-260 را به متخصصان ویزا داده تا برای وقت سفارت اقدام نمایند. در صورت کامل بودن مدارک و تایید صلاحیت شما از طرف سفارت، ویزای شما صادر خواهد شد. پیکاپ ویزا در سفارت آمریکا واقع در شهرهای دبی، امارات، آنکارا و ارمنستان برای ایرانیان داخل کشور انجام می شود.

نکته: تهیه این مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد. هر گونه نقص در پرونده شما منجر به به تعویق افتادن پروسه ویزا در سفارت خواهد شد. همچنین ممکن است به علت عدم وجود زمان کافی جهت تهیه مجدد آنها از دریافت ویزا باز بمانید.

مدیکال و واکسیناسیون (PANEL PHYSICIAN):

تمامی برندگان لاتاری هنگام انجام مصاحبه در سفارت، نیاز به تایید مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت دارند. مدارک پزشکی توسط معاینات تکمیلی شما پزشک سفارت کامل خواهد شد. همچنین آن ها بایستی کارت واکسیناسیون ایران را تایید نمایند. قصران گشت برای تعیین وقت مدیکال به کلینیک های VIP در سفارت آمریکا واقع در شهرهای ابوظبی، دبی، آنکارا و ایروان مراجعه می کند. بنابراین دریافت و تحویل نتایج آزمایشات از کلینیک مربوطه و تحویل آن به مسافران بر عهده آژانس می باشد.

گواهی تمکن مالی و اسپانسر:

یکی از مهمترین مدارکی که برندگان باید به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند، گواهی تمکن مالی است. اثبات تمکن مالی می تواند از طریق حساب بانکی، ارزش گذاری ملک، پیشنهاد شغلی و یا گرفتن اسپانسر باشد. هدف از این کار اثبات توان مالی متقاضی جهت زندگی در آمریکا استد تا از سربار شدن دولت آمریکا جلوگیری شود.

دریافت ویزای آمریکا:

یه خاطر داشته باشید که مدت اعتبار ویزای آمریکا معمولاً ۶ ماه می باشد. اما به نسبت اعتبار مدیکال و معاینات پزشکی فرد متقاضی ممکن است این اعتبار کمتر از ۶ ماه نیز باشد. شما برندگان لاتاری باید تا قبل از اتمام اعتبار ویزا و انقضای آن بایستی به خاک آمریکا سفر کنید.

مصاحبه سفارت برندگان گرین کارت آمریکا:

پس از اینکه پرونده شما وارد مرحله روال اداری یا به اصطلاح کارنت شد، مشاوران و متخصصان ویزا در آژانس از محل و تاریخ دقیق مصاحبه در سفارت های آمریکا رد شهرهای ذکر شده مطلع خواهند شد. حضور به موقع در سفارت حائز اهمیت بسیار بالاییست. یعنی حداقل یک ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل سفارت باید فرد ثالث حضور یابد. بنابراین توصیه می کنیم که حتماً برای تحویل و ارسال مدارک خود به سفارت آمریکا این کار را به متخصصان پیکاپ ویزا در آژانس قصران گشت بسپارید.

کارنت شدن:

کارنت شدن کیس، به معنی تعیین زمان رسیدگی به پرونده و حضور فرد در سفارت جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه می باشد. هر ماه تعداد افرادی که از هر نوع ویزا کارنت می شوند، در ویزا بولتن های وزارت امور خارجه منتشر می شود.

ویزا بولتن:

ویزا بولتن اواسط هر ماه میلادی توسط وزارت امور خارجه (اداره مهاجرت) به عنوان اطلاعیه منتشر می شود. در این ویزا شرایط و اطلاعات مربوط به پرونده های در دست بررسی و یا کارنت شده هر دوره اعلام می گردد. معمولاً پس از کارنت شدن کیس، طی ۱۰ الی ۱۵ روز ایمیل تاریخ حضور در سفارت از سوی KCC ارسال می شود. بنابراین شما باید راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید.

کلیرنس:

کلیرنس یا همان Administrative Processing به مرحله ای گفته می شود که پس از انجام مصاحبه، بایستی در انتظار بررسی سوابق و یا تایید صلاحیت جهت دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشید. مدت این دوره معمولاً از ۶ هفته یا بیشتر می باشد. پس از آن در صورت تایید صلاحیت، مشاوران ما شمار ار از نتیجه آن مطلع خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

شاید شما هم بخواهید بدانید لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و هدف از برگزاری سالانه این قرعه کشی چیست؟ مرکز رویای آمریکا چه نقشی در این قرعه کشی دارد؟لاتاری برنامه ی قرعه کشی سالانه آمریکاست. هرسال برنامه ی قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا توسط دولت آمریکا و اداره ی مهاجرت آمریکا برگزار می شود و تمام افراد تحت شرایط می توانند در این برنامه شرکت کنند. 

کشور ما ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی می توانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمی توانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. تعداد بسیار زیادی از اتباع کشورها هر ساله از طرق دیگر به آمریکا مهاجرت می کنند.

به واقع لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل می دارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی) نام گرفته است.

طبق آمار منتشر شده، در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی ساکن ایالات متحده می باشند. شرایط شرکت در لاتاری برای عموم مردم ایران و ایرانی مجاز است. برای اطلاع بیشتر به صفحه شرایط شرکت در لاتاری مراجعه کنید.

دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا می کند. برندگان این قرعه کشی مجاز به دریافت گرین کارت آمریکا می باشند. هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام می شوند.

شرکت در برنامه ی سالانه ی لاتاری برای تمام افراد واجد شرایط کاملا “رایگان” می باشد و دولت آمریکا از شروع ثبت نام تا زندگی در آمریکا هیچ هزینه ای از شرکت کننده طلب نمی کند، چرا که این برنامه یک قرعه کشی است و برنده همانند برنده ی هر قرعه کشی ای نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد. 

در طول ثبت نام و دیدن نتیجه یا قبل و بعد از برنده شدن از شرکت های ثالث یا واسطه و … بارها به طرق مختلف از شما پول درخواست می شود در صورتی که این قرعه کشی از ابتدا تا انتها نیاز به هیچ هزینه ای ندارد.

 

گرین کارت چیست؟

گرین کارت ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت مانند هر شهروند آمریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت میتواند تحت شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد و بدون ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.

مزایای داشتن گرین کارت آمریکا:

زندگی در آمریکا: 

فرد صاحب گرین کارت اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.

کار در آمریکا: 

دارنده‌ی گرین کارت می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.

آوردن همسر و بچه ها به آمریکا:

دارنده ‌ی گرین کارت می تواند همسر یا بچه های زیر ۲۱ سال خود را به آمریکا بیاورد.

اسپانسر: 

دارنده ‌ی گرین کارت می تواند اسپانسر افراد دیگر شود.

درخواست سیتیزن شیپ (شهروندی):

دارندگان گرین کارت می توانند برای سیتیزن شیپ شدن اقدام کنند (بطور معمول بعد از گذشت ۵ سال).

دارابودن حق تحصیل و دریافت کمک هزینه تحصیلی: 

دارندگان گرین کارت به عنوان مقیم، حق پرداخت هزینه تحصیلی کمتر برای دانشگاه ها را دارند.

داشتن شماره ملی: 

دارندگان گرین کارت از مزایای داشتن شماره ملی برخودار می شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای ۱۰ سال سابقه کار در آمریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.

مشخصات عکس استاندارد برای لاتاری آمریکا:

فرد متقاضی و تمامی افراد مجازی که می توانند به همراه ایشان ثبت کنند (همسر و فرزندان) بایستی حتماً تصویر مناسب و مجاز جهت شرکت در لاتاری تهیه کنند. حتی اگر کودک یک ماهه دارید، بایستی از ایشان نیز عکس تهیه کنید.

اگر کودکتان نمی تواند بنشیند می توانید به صورت خوابیده رو به دوربین از او عکس بگیرید. در عکس کودکان زیر ۲ سال سختگیری زیادی وجود ندارد. اما تهیه تصویر اجباریست.

شرایط عمومی عکس:

  • عکس بایستی رنگی باشد.
  • فرد کاملاً مستقیم و رو به دوربین بنشیند.
  • سر کاملاً رو به دوربین باشد (نه رو به بالا و نه رو به پایین یا طرفین باشد).
  • اندازه سر در عکس به حالت نرمال باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
  • زمینه عکس سفید یا روشن باشد.
  • در صورت استفاده از عینک، انعکاس نور در آن نمایان نباشد.
  • از کلاه در عکس استفاده نشود حتی برای کودکان.
  • عکس خانم ها میتواند با حجاب باشد. اما گردی صورت باید کاملاً نمایان باشد.

ویژگی های فنی عکس:

  • عکس مربعی با ابعاد ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل.
  • رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi.

راه های تهیه عکس:

  • مراجعه به عکاسی و تهیه یک عکس جدید
  • تهیه عکس در منزل با استفاده از دوربین شخصی
  • اسکن عکس ۵ در ۵ موجود توسط اسکنر

در صورتی که عکس را از عکاسی تهیه می کنید، از عکاس بخواهید فایل عکس را به صورت ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل روی فلش مموری یا CD تحویل شما دهد. اگر چنین امری برای عکاس میسر نبود، پس از دریافت عکس چاپ شده، عکس را اسکن کنید.

 

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ آمریکا:

ثبت نام لاتاری از ۱۱ مهر ۱۳۹۸ آغاز شده و تا یک ماه  ادامه خواهد داشت. این تاریخ قابل تمدید نمی باشد.

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

ثبت نام لاتاری 2021 یکی از راحت ترین روش ها برای اخذ کارت گرین کارت آمریکا است که بسیار مورد توجه ایرانیان است. باید توجه داشته که قبولی در لاتاری گرین کارت به شما اجازه اقامت و کار در امریکا را می دهد که ارزش بسیار بالایی دارد. با قطعیت می توان گفت که شرکت در لاتاری امریکا راحت ترین راه برای اخذ اقامت کار و زندگی در آمریکا است.یکی از امتیازات و شانس هایی که برای علاقه مندان به مهاجرت می تواند ایجاد شود ثبت نام لاتاری 2021 که پیش از این نیز انجام می گرفته است. برای این منظور آمریکا هر ساله به حدود 50 هزار نفر را از طریق قرعه کشی به محدودیت برای ملیت، نژاد، و دین گرین کارت صادر می نماید.

زمان ثبت نام لاتاری 2021 آمریکا:

زمان رسمی ثبت نام لاتاری از مهر ۱۳۹۸ آغاز می شود و در اواسط ماه آبان به پایان خواهد رسید. این تاریخ قابل تمدید نمی باشد.

شرایط ثبت نام لاتاری (عمومی):

شرکت کننده باید از تبعه کشورهای مجاز در قرعه کشی باشد.
داشتن سن بالای ۱۸ سال.
مدرک تحصیلی دیپلم.
برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی نیستند باید سابقه کاری با ۲ سال آموزش وجود داشته باشد. لیست این مشاغل را میتوانید در سایت onetonline.org مطالعه نمایید.

قابل توجه افراد متاهل متقاضی ثبت نام لاتاری:

در صورت ثبت نام هریک از زوجین نیاز به وارد کردن اطلاعات زیر برای زوج و فرزندان (در صورت وجود) در بخش توضیحات الزامی است. همچنین عکس همه افراد خانواده نیز باید بارگذاری شود.

1- نام و نام خانوادگی به لاتین/تاریخ روز، ماه، سال تولد به میلادی/محل تولد.
2-میزان تحصیلات.
3-وضعیت تاهل.
4-عکس.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام لاتاری:

برای ثبت نام در لاتاری بایستی فرم های مربوط به شرایط خودتان حاوی اطلاعات فردی و تحصیلی  (مجرد، متاهل، مطلقه و بیوه) را تکمیل و به همراه یک قطعه عکس ارسال نمایید.

نام و نام خانوادگی متقاضی اصلی.
جنسیت.
تاریخ دقیق تولد مطابق پاسپورت یا شناسنامه.
شهر و کشور محل تولد.
آدرس کامل محل سکونت.
اطلاعات تماس و آدرس ایمیل.
میزان تحصیلات.
شرایط تاهل.
اطلاعات همسر و فرزندان در صورت لزوم.
دقت داشته باشید که اطلاعات تمامی فرزندان یا فرزند خوانده های زیر ۲۱ سال و مجرد در قید حیات باید ذکر شود..
اگر فرزندتان بالای ۲۱ سال سن دارد، باید به تنهایی ثبت نام کند و نمیتواند زیر مجموعه شما باشد.
اگر فرزندتان متولد آمریکاست یا گرین کارت آمریکا را دارد، اطلاعات ایشان را در فرم تان ننویسید.
در صورت هر گونه قصوری در ثبت نام اطلاعات همسر و فرزندانتان، حتی در صورت قبولی، کیس شما مردود خواهد شد.
یک قطعه عکس برای خود و تمامی همراهان. فراموش نکنید تمامی اعضای خانواده نیاز به عکس دارند. حتی نوزادی که چند روز از تولدش میگذرد.

ویژگی های فنی عکس لاتاری:

عکس مربعی و ابعاد آن ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل با زمینه سفید باشد.
رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.
فرمت فایل jpg باشد.
حجم عکس حداکثر ۲۴۰ کیلو بایت (kb) باشد.فرد در تصویر کاملاً رو به دوربین باید باشد و سر و بدن زاویه ای نداشته باشد. (اطلاعات کاملتر درباره عکس مناسب)

برای تهیه این عکس، بهترین راه مراجعه به عکاسی و تهیه یک عکس جدید میباشد. از عکاس بخواهید فایل عکس شما را روی CD یا فلش مموری بزند و به شما بدهد.

تکمیل فرم لاتاری:

هر متقاضی تنها مجاز به ثبت یک فرم به عنوان متقاضی اصلی میباشد.
ثبت نام تنها در تاریخ های ذکر شده قابل انجام میباشد و قابل تمدید نیست.
فرمها صرفاً به صورت آنلاین باید تکمیل شوند. امکان ذخیره فرمها وجود ندارد.
سعی کنید ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید. گاهی ترافیک بالای وب سایت مانع از ثبت نام به موقع شده و باعث از دست رفتن شانس شما میشود.برای تکمیل فرم ها ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

 ثبت نام :

جهت ثبت نام باید به صورت آنلاین در سایت رسمی برای لاتاری آمریکا https://www.dvlottery.state.govوارد شوید.در نهایت پس از ثبت نام باید تاییدیه ای حامی Digital signature و Confirmation No دریافت کنید. به شما یه شماره به نام Confirmation Number داده می شود این شماره را در جایی نوشته یا ذخیره کنید زیرا هنگامی که برندگان لاتاری اعلام شوند میبایستی با استفاده از این شماره برنده شدن یا نشدن خود را چک نمائید .

برنده شدن در لاتاری:
در صورتی که در زمان اعلام نتایج، نام شما در میان برندگان لاتاری بود، بایستی از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه خود (در شهرهای دبی، امارات، آنکارا و ارمنستان برای ایرانیان داخل کشور)مطلع گردید.  پس از انجام این مرحله نوبت به زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط:

  • آژانس مسافرتی قصران گشت