آژانس مسافرتی قصران گشت |تورهای مسافرتی | پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت ارایه دهنده تورهای مسافرتی،صدور بلیط تمامی ایرلاین ها،ارایه خدمات ویزا،پیکاپ ویزا،رزرواسیون هتل در سراسر دنیا. 02188697080.

آژانس مسافرتی قصران گشت |تورهای مسافرتی | پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت ارایه دهنده تورهای مسافرتی،صدور بلیط تمامی ایرلاین ها،ارایه خدمات ویزا،پیکاپ ویزا،رزرواسیون هتل در سراسر دنیا. 02188697080.

شرکت قصران گشت تلاش می کند تا بهترین خدمات را با استفاده ازقوی ترین زیرساخت ها و بالاترین استانداردها و کامل ترین شبکه توزیع ارائه دهد و گام هایی را به سوی هدف نهایی با توجه به نظرات سازنده اعضا و همچنین ایجاد ارتباط اساسی جدید با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان تور بردارد.

ما به هر چالش به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم و معتقدیم که جایگاه ما به خوبی به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری تبیت شده است.

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از چیزهایی که ما انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند علاقه و پایبندی‌مان به آداب و رسوم مختلف است. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه کرده‌اند. در حقیقت، انسان‌ها چنان عاشق اجرای رسوم‌اند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه‌رو بوده است. در این مطلب از چطور، نگاهی به عجیب‌ترین فرهنگ‌ها در سرزمین‌های مختلف خواهیم داشت و از چند رسم حیرت‌انگیز برایتان خواهیم گفت.

یکی از چیزهایی که ما انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند علاقه و پایبندی‌مان به آداب و رسوم مختلف است. این آداب و رسوم در تمامی مراحل و جزئیات زندگی رخنه کرده‌اند. در حقیقت، انسان‌ها چنان عاشق اجرای رسوم‌اند که جهان از زمان طلوع تمدن تا به امروز با هزاران فرهنگ مختلف روبه‌رو بوده است. در این مطلب از چطور، نگاهی به عجیب‌ترین فرهنگ‌ها در سرزمین‌های مختلف خواهیم داشت و از چند رسم حیرت‌انگیز برایتان خواهیم گفت.

هر فرهنگ خاص در هر اقلیم، آداب و رسوم خودش را دارد. تفاوت و تنوع فرهنگی و عقیده دنیایی رنگارنگ از رسوم مختلف را به ‌وجود می‌آورد. گاهی رفتاری در گوشه‌ای از جهان جزو اصول یا حتی قوانین است و در نقطه‌‌ای دیگر از جهان همان رفتار به دور از فرهنگ یا غیرعاقلانه به نظر می‌رسد! این شما و این آداب و رسوم عجیب مردم نقاط مختلف دنیا.

یکی از رسم‌های عجیب‌وغریب در مراسم عروسی یونانی‌ها اجرا می‌شود. شاید برایتان باورکردنی نباشد که در این مراسم، مهمانان به‌سمت عروس و داماد آب دهان پرتاب می‌کنند! مردم یونان معتقدند پرتاب آب دهان شیطان و بلا را دفع می‌کند و در فرهنگ آنها نشانه‌ای از خوش‌یمنی است. البته این رسم فقط مختص عروسی‌ها نیست. در مراسم دیگری همچون غسل تعمید نوزاد نیز برای دوری از شیطان و رفع بلا اجرا می‌شود.

این رسم عجیب‌وغریب بیشتر در جشن‌ها طرفدار دارد. به همین دلیل، در مراسم عروسی، برای خوشبختی زوج و دور شدن شیطان از زندگی آنها، مهمان‌ها به‌سمت عروس و داماد، البته به‌شکل نمادین، آب دهان پرتاب می‌کند. جالب است بدانید که تضمین خوشبختی این زوج با تکرار سه مرتبۀ این آیین عجیب‌وغریب تضمین می‌شود!

اشاره‌کردن با لب و دهان در نیکاراگوئه!

همان طور که می‌دانید، وقتی قصد اشاره به جایی یا شخصی را داریم، معمولا از انگشت اشاره یا شست کمک می‌گیریم (البته اگر در آن لحظه این رفتار خلاف ادب نباشد!). اما جالب است بدانید در نیکاراگوئه، مردم در زمان صحبت و ارتباط با همدیگر، به‌جای استفاده از انگشت اشاره، با کمک لب‌ها و دهانشان به شخص یا موضوع موردنظرشان اشاره می‌کنند. در واقع، این بار عضلات صورت به‌جای ماهیچه‌های دست درگیر ماجرا می‌شوند. این فرایند با جمع‌شدن لب و دهان شروع می‌شود و در حین مکالمه، لب‌ها را به‌سمت جلو یا کناره‌ها و به‌سمت موضوعی که قصد اشاره به آن را دارند هدایت می‌کنند.

۱۲ سپتامبر، روز زایش در روسیه!

فرهنگ‌های مرسوم در هر کشور معمولا با شیوه‌های منحصربه‌فردی در روابط زناشویی و تولیدمثل رخنه می‌‌کنند که در بیشتر مواقع هم نتیجه‌ای مؤثر دارند. رسم عجیب‌وغریب بعدی متعلق به روسیه است: شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای تشویق مردم به فرزندآوری! جمعیت روسیه با کاهش میزان زادوولد همراه است. میزان مردان و زنان در این کشور برابر نیست و طول عمر مردان روس کاهش یافته است. همین موضوع سبب شده است تا در تقویم رسمی روسیه، ۱۲ سپتامبر به روز زایش شناخته شود. در این روز مشاغل از طرف دولت تعطیل می‌شوند. ۱۲ سپتامبر در روسیه تعطیل است تا زوج‌های جوان بدون آنکه دغدغه رفتن به محل کار را داشته باشند، در خانه بمانند و فرصتی برای خلوت با یکدیگر پیدا کنند تا احتمال باروری افزایش یابد.

روز گراندهاگ یا موش‌خرمای کوهی در آمریکا!

در روزشمار آمریکا، ۲ فوریه تاریخ خاصی است. از آن روز با عنوان روز گراندهاگ (Groundhog) یا همان روز موش‌خرمای کوهی یاد می‌شود. طبق باوری قدیمی، اگر در این روز موش‌خرما از لانه خود بیرون بیاید و بتواند سایه خود را ببیند، ۶ هفته دیگر زمستان ادامه خواهد داشت. در واقع، اگر این روز آفتابی باشد، موش از دیدن سایه سیاه خود وحشت می‌کند و خبری از بهار نیست؛ اما اگر هوا ابری باشد و خبری از سایه نباشد، موش بدون آنکه سایه سیاه را ببیند به لانه خود بازمی‌گردد و این یعنی بهار نزدیک است. باور به چنین خرافاتی در کشورهای پیشرفته، قدرت نفوذ عقاید و فرهنگ در زندگی مردم را یادآور می‌شود. نفوذ تا حدی که مردم حاضرند ساعت‌ها با صبر و حوصله منتظر خروج موش‌خرما از لانه باشند!

گورستان، جایی برای تفریح دانمارکی‌ها!

در حالی که گورستان برای بیشتر مردم دنیا مکانی دلهره‌آور است، در دانمارک فرهنگ عجیب‌وغریب تبدیل گورستان به پارک‌های شهری وجود دارد. مردم دانمارک ترجیح می‌دهند در گورستان‌های شهر گشت بزنند و با یکدیگر معاشرت کنند. از آنجا که دانمارکی‌ها چندان مذهبی نیستند و به زندگی پس مرگ اعتقادی ندارند، این نگرانی وجود داشت که کسی هرگز سراغ گورستان‌ها نرود؛ بنابراین، حکومت دانمارک تصمیم گرفت قبرستان‌ها را به پارک‌های دیدنی و جذاب تبدیل کند تا مردم برای رفتن به این فضا ترغیب شوند و در آن وقت بگذرانند. یکی از قبرستان‌های واقع در کپنهاگ آرامگاه «هانس کریستیان آندرسن» مشهور است. این قبرستان مثال خوبی برای معرفی گورستان‌‌های بوستان‌شده در دانمارک است.

اشاره با انگشت شست در مالزی!

با اینکه اشاره با انگشت اشاره در بسیاری از فرهنگ‌ها رفتاری جاافتاده و مرسوم است، در بعضی از کشورها این رفتار عملی بی‌ادبانه محسوب می‌شود. در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی، این حرکت توهین‌آمیز تلقی می‌شود. در این کشورها مردم به‌جای انگشت اشاره، با انگشت شست یا دست باز اشاره می‌کنند.

غذاهای پرسروصدا در ژاپن!

هر سرزمینی آداب خاصی برای غذاخوردن دارد. در فرهنگ کشورهای غربی، ایجاد سروصدا هنگام غذاخوردن رفتاری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در حالی ‌که در کشور ژاپن، ایجاد صداهای ناشی از تند غذاخوردن معنی کاملا متفاوتی دارد. این تفاوت بیشتر درمورد غذاهای رشته‌ای همچون پاستا و نودل مشهود است. در واقع، غربی‌ها عادت دارند چنگال را در رشته‌های دراز بپیچانند و آنها را مهار کنند و سپس در دهان قرار دهند؛ اما ژاپنی‌ها بدون پیچاندن رشته‌ها، آنها را سرو می‌کنند. به همین دلیل، این سبک غذاخوردن با سروصدا همراه است.

زانو زدن، آیین سلام و ادای احترام در نیجریه!

رای مردم یوروبا، که قومی آفریقایی در نیجریه‌اند، سلام و استقبال آیین بسیار مهمی است. اگر قرار باشد به دیدار بزرگ‌ترهای خانواده و فامیل بروند، به سلام و احوال‌پرسیِ ساده اکتفا نمی‌کنند. در واقع، جوانان یوروبا به‌محض روبه‌روشدن با بزرگ‌سالان، برای سلام و احوال‌پرسی، زانو می‌‍‌زنند و ادای احترام می‌کنند. این مراسم در بین زنان و مردان این قوم کمی متفاوت است. معمولا زنان هنگام سلام و احوال‌پرسی زانو می‌زنند؛ اما مردان در بیشتر مواقع در مقابل بزرگ‌ترها به حالت سجده درمی‌آیند. انجام این حرکات برای قوم یوروبا بسیار اهمیت دارد و نشان از ادای احترام به کهن‌سالان است. سرپیچی از آن توهین محسوب می‌شود. این آیین در زندگی روزمره و در بسیاری از مهمانی‌ها به‌خصوص در مراسم عروسی اهمیت بیشتری می‌یابد.

دست چپ ممنوع!

در فرهنگ بعضی از سرزمین‌ها، استفاده از دست چپ برای انجام بسیاری از کارها عملی بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در همین ایران خودمان نیز چپ‌دست‌ها در قدیم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند. شاید از بزرگ‌ترهای خود شنیده باشید که به‌خاطر نوشتن با دست چپ بارها تنبیه شده‌اند! این تصور بیشتر به‌خاطر استفاده از دست چپ در شست‌وشو و تمیزکردن خود هنگام رفتن به توالت و کثیف‌شدن آن در ذهن‌ها نقش بسته است.

این باور عجیب‌وغریب هنوز در بسیاری از سرزمین‌های خاورمیانه، سریلانکا، هند و مناطقی از آفریقا در بین مردم رواج دارد و همانطور که دست دادن در زمان احوال‌پرسی در بیشتر نقاط دنیا با دست راست معقول و پذیرفته است، در فرهنگ این کشورها علاوه بر دست دادن، اجرای بسیاری از آداب نیز با دست چپ پذیرفته نیست. بنابریان یادتان باشد که برای ردوبدل‌کردن اسکناس، غذاخوردن و دست‌به‌دست‌کردن اشیا، در سفر به مناطق گفته‌شده، از دست راست خود استفاده کنید تا در زمان معاشرت با مردم سوءتفاهمی پیش نیاید.

در مهمانی مصری‌ها نمک نخورید!

آداب مهمانی و دعوت به شام در هر کشوری رسوم خاص خود را دارد. اجرای این آداب توسط میزبان و مهمان به قانونی نانوشته تبدیل شده است. یکی از عجیب‌وغریب‌ترین رسم‌های مهمانی در مصر رواج دارد. اگر برای صرف غذا به خانه شخصی مصری دعوت شدید، یادتان باشد هرگز دست به نمکدان نزنید و از میزبان آن را نخواهید! درخواست نمک بر سر سفرۀ مصری‌ها عملی توهین‌آمیز محسوب می‌شود. نکته مثبت ماجرا اجبار در استفاده‌نکردن از نمک است. این فرهنگ توفیقی اجباری برای داشتن تغذیه سالم‌تر است.

خوردن خاکستر مرده در ونزوئلا و برزیل!

وقتی شخص از دنیا می‌رود، اطرافیان به‌خصوص اعضای خانواده بیش از اندازه برای او دل‌تنگ خواهند شد. به‌نظرتان اگر خاکستر جسد سوختۀ این شخص را اعضای خانواده‌اش بخورند، باز هم دل‌تنگی به‌ سراغشان خواهد آمد؟ درست است که حتی تصور انجام این کار دور از ذهن است، اما قبیله یونامامو از برزیل و ونزوئلا این کار را انجام می‌دهند! دفن جسد خلاف سنت آنهاست. به همین دلیل، اهالی این قبیله جسد را می‌سوزانند. بعد از سوختن، خاکستر مرده را در بین اعضای خانواده تقسیم می‌کنند تا شخص فوت شده هرگز نتواند خانواده‌اش را ترک کند.

سخن پایانی

در این مطلب، گزیده‌ای از فرهنگ‌های عجیب‌وغریب در کشورهای مختلف دنیا را برایتان گفتیم. اکنون نوبت شماست که برای ما از آیین‌های خاص هر قوم بگویید. شما چه رسم عجیبی را شنیده یا دیده‌اید؟ در قسمت «ارسال دیدگاه» از این رسم برای ما بگویید.

 

منبع :

www.chetor.com

 

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

اخذ ویزای کشور امارات ساده است اما در طی سفر باید بخاطر داشته باشید که احترام به قوانین این کشور برای اخذ ویزا های بعدی بسیار اهمیت دارد. امارات ویزاهای گوناگونی دارد :ویزای 14 روزه، یکماهه و سه ماهه ، زمانی که هر کدام از این ویزا ها برای شما صادر شود پنجاه و هفت روز فرصت دارید از ان استفاده کنید و از زمانی که وارد این کشور شوید مدت اقامت شما طبق ویزایی که برای شما صادر شده است متغیر می باشد. برای اخذ ویزای امارات مسافران عزیز باید حداقل یک هفته قبل از سفر خود اقدام کنند.ویزای یک ماهه و سه ماهه خود شامل دو نوع یکبار ورود و چند بار ورود میباشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای امارات :اسکن پاسپورت ،اسکن عکس ،اسکن شناسنامه و اسکن عکس پرسنلی می باشد.

 

شرایط جدید صدور ویزای دبی برای ایرانیان اعلام شد:

در حال حاضر تنها افراد ذیل مجاز به دریافت ویزای امارات هستند:
1️⃣ خانم ها بصورت انفرادی 
2️⃣ آقایان بالای 50 سال
3️⃣ آقایان زیر 50 سال تنها به شرط تاهل و در صورتی که همراه با همسر خود برای درخواست ویزا اقدام کنند.
4️⃣ افراد زیر 18 سال فقط با یک نفر همراه بزرگسال

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی امارات
✅ اسکن پاسپورت
✅ اسکن عکس
✅ اسکن شناسنامه تمام صفحات
✅ اسکن کارت ملی 
✅ بیمه مورد تایید امارات

درباره کشور امارات

کشور امارات از لحاظ موقعیت جغرافیائی در منطقه خاور میانه واقع شده و از سمت شمال به خلیج فارس از سمت جنوب به کشور عربستان سعودی، از سمت شرق به کشور عمان و از سمت غرب نیز با کشور قطر همسایگی دارند.

این کشور از لحاظ موقعیت استراتژیک و اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد و تمام هفت شیخ نشین این کشور که مجموعا کشور امارات را تشکیل میدهد دسترسی به خلیج فارس را دارا هستند.

هفت شیخ نشین این کشور شامل ابوظبی (پایتخت)، دبی، شارجه، عجمان، راس الخیمه، ام القوین و فجیره میباشد که شیخ نشین راس الخیمه کوتاهترین و نزدیکترین مسافت را با کشورمان دارد.

این کشور نیز با توجه به واقع شدن در شبه جزیره عربستان دارای آب و هوای بسیار گرم در تابستان همراه با رطوبت زیاد و در زمستانها نیز دارای هوای معتدلی هست که سفر را در این فصل بیشتر توصیه میکنیم.

شهر دبی که بنوعی پایتخت اقتصادی و مرکز توریستی این کشور میباشد در زمینه ساخت هتلها و فروشگاههای متعدد و همینطور ساخت چندین جزیره مصنوعی که باتمام رسیده را با صرف سرمایه گذاریهای زیاد جهت هر چه بیشتر جذب کردن توریست بانجام رسانده است.

واحد پول کشور امارات درهم می باشد که هر یک دلار معادل حدود 3.7 درهم می باشد و طی سالها تغییر خاصی نداشته است.

زبان رسمی در این کشور عربی ست ولی خصوصا به علت توریستی بودن شهر دبی زبان انگلیسی هم بسیار رواج دارد .

برج خلیفه یا همان برج دبی که در کنار دبی مال که خود بزرگ ترین مرکز خرید خاور میانه است ساخته شده و در حال حاضر بلندترین برج  دنیا با ارتفاع حدود 830 متر می باشد. این برج شگفتی های بسیاری دارد از جمله اینکه به علت ارتفاع زیاد و فشار باد در طبقات انتهایی برج جهت جلوگیری از تخریب بر روی ریلهای کار گذاشته در طبقات بالایی حرکت می کنند که البته این حرکت نامحسوس هست.هتل معروف آرمانی نیز در این برج واقع شده است.

شهر دبی مجموعه ای از ترین ها را در خود جای داده است تا صحرا  را تبدیل به بهترین تفریحگاه خاور میانه نماید از جمله می توان به بلندترین برج دنیا، اولین هتل 7 ستاره دنیا، بلندترین فواره موزیکال دنیا، بزرگترین مرکز خرید خاور میانه و بزرگترین جزیره مصنوعی مسکونی و ... در خود جای داده است.

متوسط حقوق ماهیانه در این کشور برای مشاغل پزشکی از 22000 درهم امارات، پرستار از حداقل 8000 درهم امارات و برای معلم از حداقل 9500 درهم امارات و برای مشاغل کارگری از حداقل 4370 درهم امارات می باشد.

هر درهم امارات در حال حاضر 7100 تومان است و با این شرایط کمترین حقوق در امارات معادل 30 میلیون تومان در ماه می باشد.

 

از ویزای دبی تا چند بار میتوانم برای سفر استفاده کنم؟

این سوال مهمی هست که اکثرا مطرح میکنند که در اینجا توضیح کوتاهی خواهیم داد.ویزای دبی در صورتی که یک بار ورود و مولتیپل نباشد فقط یک بار برای سفر قابل استفاده هست حتی اگر مهلت اعتبار ویزای مسافر به پایان نرسیده باشد. با توجه به اینکه مدت زمان اعتبار ویزای دبی دو ماه می باشد بعضا مسافران تصور می کنند می توانند طی این دو ماه از این ویزا بارها استفاده کنند در صورتی که ممکن است این ویزا یک بار ورود (Single Entry) باشد که در بالای صفحه ویزای مسافر درج گردیده است.

 

اگر پاسپورت کشوری دیگر مثلا انگلیس را داشته باشم برای ورود به دبی نیاز به ویزا دارم؟

در حال حاضر برای ورود به کشور امارات و شهر دبی با پاسپورت انگلیسی نیازی به گرفتن ویزا ندارید و در بدو ورود فقط مهر ورود در پاسپورت درج می شود و در زمان خروج نیز مهر خروج در پاسپورت ثبت می گردد. در مورد پاسپورت ملیت های دیگر نیز بعلت تغییرات احتمالی حتما قبل از سفر با مشاور ویزای خود مشورت کنید یا می توانید از سفر هالیدی استعلام بگیرید.

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

ویزای شینگن از آن دسته ویزاهایی است که همیشه خواهان زیادی در بین شهروندان کشورمان داشته و شوق سفر به جذاب‌ترین مناطق اروپا باعث شده که خیلی‌ها دنبال گرفتن این ویزا باشند. از آن طرف، گرفتن ویزای شینگن دردسرهایی هم دارد. در سال‌های اخیر و در پی مشکلات دیپلماتیک کشورمان، بسیاری از درخواست‌های متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای شینگن رد شده است. بنابراین، باید به یک سری موارد ریز دقت کنید تا شانس‌تان را برای گرفتن ویزای شنگن افزایش بدهید. یکی از این موارد، اقدام کردن از سفارت کشورهایی است که سخت‌گیری کمتری برای اعطای ویزا دارند.

کدام کشورها عضو شینگن هستند؟

قبل از معرفی کشورهای عضو حوزه شینگن بهتر است کمی در مورد پیشینه این منطقه صحبت کنیم. ایده اولیه شکل گیری منطقه شینگن از سوی کشورهای آلمان و فرانسه مطرح شد. بر اساس این ایده، شهروندان کشورهای عضو می‌توانستند به صورت آزادانه و بدون نیاز به ویزا در سایر کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشند. در ابتدا فقط چند کشور خاص در این توافق نامه حضور داشتند اما به مرور این حوزه گسترش پیدا کرد و در حال حاضر 26 کشور مختلف، عضو حوزه شینگن هستند. در جدول زیر، اسامی کلیه کشورهای عضو حوزه شنگن را مشاهده می‌کنید:

تفاوتی دارد که از کدام سفارت برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنیم؟

شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران، برای ورود به حوزه شینگن نیاز به گرفتن ویزا دارند. برای گرفتن ویزای شینگن، می‌توانید به هر کدام از سفارت‌های کشورهای شینگن در کشورمان مراجعه کرده و درخواست خود را برای اخذ ویزا ارائه نمایید. تفاوتی ندارد که از کدام سفارت، ویزای شینگن خود را بگیرید؛ در هر صورت با داشتن ویزای شینگن می‌توانید در تمامی کشورهای این حوزه به صورت آزادانه رفت و آمد داشته باشید. اما نکته مهم این است که سفارت برخی از کشورهای عضو شینگن به این راحتی‌ها ویزا نمی‌دهند و در نتیجه، انتخاب سفارت یکی از موارد تاثیرگذار در نتیجه پرونده شما خواهد بود.

کدام کشورها بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را دارند؟

برای اینکه بهترین سفارت را برای اقدام جهت اخذ ویزای شینگن انتخاب کنید، توجه به آمار ریجکت ویزای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، کشور مالت یکی از سخت‌گیرترین کشورها در زمینه صدور ویزای شینگن بوده است. این کشور با آمار ریجکت ویزای 20 درصدی، بالاترین آمار رد ویزا را در بین تمامی کشورهای عضو حوزه شینگن دارد. ضمن اینکه این کشور در بین آن دسته از کشورهای عضو شنگن قرار می‌گیرد که پایین‌ترین تعداد درخواست را دارند. بعد از مالت هم کشورهای بلژیک، پرتغال، فرانسه و هلند بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را داشته‌اند.

بر اساس آمار سایت schengenvisainfo بیشترین میزان ریجکت ویزای شینگن را داشته‌اند. بر اساس آمار همین سایت، کشورهایی مانند لیتوانی، استونی، فنلاند و ایسلند در برابر درخواست‌های متقاضیان ویزای شینگن، مهربانی بیشتری به خرج داده و کمترین میزان ریجکت را داشته‌اند. 
احتمالا بر اساس این آمار نتیجه گرفته‌اید که برای اخذ ویزای شینگن به سفارت کشورهایی مراجعه کنید که پایین‌ترین نرخ رد ویزا را طی سال‌های گذشته داشته‌اند. اما دقت داشته باشید که این همه داستان نیست! این اعداد و ارقام، مربوط به آمارهای بین‌المللی بوده و شامل متقاضیان همه کشورهای دنیا می‌شود. اگرچه این آمار، اطلاعات خوبی می‌دهد اما برای انتخاب بهترین سفارت جهت درخواست ویزای شینگن باید به شرایط سفارت کشورهای اروپایی در ایران نیز توجه داشته باشید.

اخذ ویزای شینگن از سفارت کدام کشورها سخت‌تر است؟

نکته دیگری که در کنار آمار بین المللی ریجکت ویزا اهمیت دارد، تجربه متقاضیان ایرانی ویزای شینگن  طی سال‌های گذشته است. بنابراین قبل از انتخاب سفارت مورد نظرتان برای ارائه درخواست ویزا، حتما در مورد سابقه آن سفارت در رابطه با صدور ویزا طی یک سال اخیر اطلاعات کسب کنید.
احتمالا این سوال برایتان پیش بیاید که چنین اطلاعاتی را از کجا باید به دست بیاوریم. بهترین راه برای به دست آوردن این اطلاعات، مراجعه به موسسات معتبر در حوزه ویزا و مهاجرت و مشاوره با آنهاست. این مجموعه‌ها سال‌های سال در این حوزه فعالیت کرده‌اند و از تجربه بالایی برخوردار هستند.

در حال حاضر، گرفتن ویزا از سفارت کشورهایی مثل آلمان، اتریش، سوئیس و هلند سخت شده و بهتر است این کشورها را برای ارائه درخواست ویزای شینگن انتخاب نکنید. این موضوع به ویژه در رابطه با ویزای توریستی شدید‌تر هم می‌شود و این سفارت‌ها حتی گاهی با وجود دعوت‌نامه هم، درخواست ویزای توریستی متقاضیان ایرانی را رد می‌کنند.
از دیگر کشورهایی که در مورد صدور ویزای شینگن برای ایرانی‌ها سخت‌گیری می‌کنند، می‌توان به فرانسه و اسپانیا اشاره کرد. فرانسه کشوری است که در بین تمامی کشورهای عضو شینگن، بالاترین تعداد درخواست ویزا را در طی یک سال دارد. سفارت فرانسه در ایران به راحتی به شهروندان کشورمان ویزا نمی‌دهد. البته اگر قبلا به فرانسه سفر کرده باشید، شانس شما برای گرفتن ویزا بیشتر خواهد شد. اسپانیا هم وضعیتی شبیه به فرانسه دارد، با این تفاوت که سفارت این کشور در تهران نسبت به صدور ویزای شنگن برای متقاضیان جوان و مجرد سخت‌گیری بیشتری دارد.

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن کدام است؟

سفارت برخی کشورهای اروپایی در ایران، نسبت به صدور ویزا برای شهروندان کشورمان سخت گیری به مراتب کمتری دارند. از جمله راحت ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن می‌توان به ایتالیا و یونان اشاره کرد. تجربه نشان داده که طی یکی دو سال اخیر، آمار ریجکت ویزای این کشورها پایین‌تر از بقیه بوده است. مجارستان یکی دیگر از گزینه های مناسب در این رابطه است. در صورت ارائه درخواست ویزا به سفارت مجارستان در ایران، احتمال موفقیت شما بالاتر خواهد رفت. این موضوع دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شرایط اقتصادی نه چندان مطلوب این کشورها و نیاز به ورود گردشگر اشاره کرد.
البته این بدان معنا نیست که با ارائه درخواست ویزا به سفارت این کشورها بتوانید به راحتی ویزای شینگن بگیرید، بلکه در صورت ارائه یک پرونده کامل و قوی، شانس شما نسبت به سایر سفارت‌ها بیشتر خواهد بود. همچنین دقت داشته باشید که این شرایط ثابت نیست و ممکن است یک سال بعد کشورهای دیگری باشند که گرفتن ویزای شنگن از سفارت آنها راحت‌تر یا سخت‌تر باشد.
شرایط اخذ ویزای شینگن برای شهروندان ایرانی، در حال حاضر چندان مساعد نیست. با توجه به این مسئله، انتخاب بهترین سفارت جهت ارائه درخواست ویزا می‌توان نکته تعیین کننده‌ای در قبول یا رد درخواست شما باشد. مجموعه نیلگام سال‌هاست که با سفارت کشورهای اروپایی مختلف در ارتباط بوده و می‌توانید به تجربه این مجموعه در رابطه با انتخاب سفارت و تشکیل پرونده درخواست ویزای شینگن اعتماد کنید. 

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

بعد از به انجام رسیدن روند انگشت‌نگاری، مدارک متقاضی توسط سفارت و افسر اداره مهاجرت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نهایت، پس از مدتی، سفارت مربوطه جواب ویزای توریستی کانادا را به صورت ایمیل به متقاضی یا کارگزار او اعلام خواهد کرد.
در حالتی که متقاضی بخواهد پاسپورت خود را توسط نماینده قانونی (کارگزار) خود برای چسباندن ویزا به سفارت ارسال نماید، باید فرد یا شرکتی را انتخاب کند که مجوز قانونی تحویل گذرنامه افراد دیگر را جهت ثبت ویزای کانادا دارا باشد. در این صورت نسبت به سفر خود متقاضی برای اخذ اصل ویزا، هم در هزینه و هم در زمان برای ارسال و تحویل پاسپورت صرفه‌جویی خواهد شد.
لازم به ذکر است که انتخاب صحیح کارگزار پیکاپ ویزای کانادا امری مهم به حساب می‌آید، زیرا ثبت ویزا درون پاسپورت آخرین مرحله برای اخذ ویزا می‌باشد و در صورت هرگونه اشتباه و یا گم‌شدن پاسپورت متقاضی، سفارت یا VAC کانادا هیچ مسئولیتی را قبول نخواهند کرد. 
در حال حاضر سفارت کانادا در آنکارا و دبی مسئول صدور ویزای افرادی هستند که دارای پاسپورت ایرانی می‌باشند. دریافت و ثبت برچسب ویزا تنها به این صورت امکان‌پذیر خواهد بود.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

در صورت مثبت بودن پاسخ ویزا، لازم است که پاسپورت افراد درخواست‌کننده در پرونده، در صورت انجام مرحله بایومتریک در هر کشوری به غیر از امارات متحده عربی، به ترکیه و سفارت کانادا در این کشور رسانده شود. اما، متقاضی یا کارگزار او اصل پاسپورت و سایر مدارک لازم را می‌بایست به دفاتر VAC در استانبول یا آنکارا تحویل دهد تا آنها باقی مراحل را انجام داداه و سپس پاسپورت ممهمور به ویزا را به دست متقاضی یا کارگزار او برسانند.

پیکاپ ویزای کانادا از امارات

در صورتی که درخواست‌کننده در مرکز انگشت‌نگاری دبی برای مرحله بایومتریک اقدام نموده باشد، می‌بایست مدارک و اصل گذرنامه را به VAC دبی تحویل بدهد.
البته خود متقاضی نیز با برگه قبولی ویزا که از طرف اداره مهاجرت کانادا ارسال شده، می‌تواند به این کشور سفر کرده و پاسپورت خود را تحویل مرکز VAC در دبی دهد. این مورد به دلیل هزینه بالای اقامت و معطلی چندروزه در خاک امارات به‌صرفه و منطقی نمی‌باشد. کارگزاران قابل اطمینان «نیلا گشت» این فرآیند را با کمترین هزینه و در اسرع وقت انجام خواهند داد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پیکاپ ویزای کانادا

با توجه به صدور دو نوع ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی کانادا، مدارک لازم برای هر کدام از انها متفاوت می‌باشد:

مدارک لازم ویزای مهاجرتی یا اقامتی کانادا

  • اصل پاسپورت: اعتبار پاسپورت ‌می‌بایست حداقل یک سال باشد.
  • پرینت ایمیل از طرف سفارت: پس از پذیرفتن درخواست متقاضی، از طرف اداره مهاجرت کانادا یک ایمیل به او ارسال خواهد شد که باید تکمیل و امضا شود.
  • اطلاعات مورد نیاز شامل: نام و نام خانوادگی متقاضی، ایمیل، آدرس، رنگ چشم و قد درخواست کننده است.
  • دو قطعه عکس ۵ در ۷: این دو قطعه عکس استاندارد باید پشت‌نویسی شده و ممهور به مهر عکاسی باشد.

مدارک لازم ویزای غیرمهاجرتی کانادا

  • اصل پاسپورت: اعتبار پاسپورت می‌بایست حداقل هفت ماه باشد.
  • پرینت ایمیل سفارت یا نامه درخواست پاسپورت: این نامه یا از طریق ایمیل به درخواست‌کننده ارسال شده و یا در پنل ثبت درخواست او بارگزاری می‌گردد. نام و نام خانوادگی و شماره پرونده متقاضی در این نامه همراه با بارکد اختصاصی درج شده است.
  • رسید انگشت‌نگاری صادره از طرف VAC: پس از انجام انگشت‌نگاری؛ مرکز مربوطه یک رسید به صورت برچسب به متقاضی می‌دهد که هنگام ثبت ویزا وجود آن لازم است. بهتر است پس از دریافت این رسید آن را پشت جلد پاسپورت چسبانده و تا زمان دریافت جواب ویزا این رسید را نگاه دارید.

مدت زمان پیکاپ پاسپورت کانادا چقدر است؟

فرآیند زمان مشخصی نداشته و نمی‌توان مدت آن را به طور دقیق تخمین زد. با این حال، به طور معمول، پیکاپ ویزا از زمان دریافت مدارک از متقاضی تا تحویل پاسپورت دارای ویزا به او حدوداً ۷ تا ۲۰ روز طول خواهد کشید.
کارگزاران مورد اطمینان شما در  ۳ تا ۴ روز پس از دریافت پاسپورت از مشتری آن را به سفارت کانادا در ترکیه یا امارات رسانده و پس از تحویل آن از سفارت، در بازه‌ای ۲ تا ۳ روزه به دست متقاضی خواهد رساند. بیشترین زمان فرآیند پیکاپ ویزای کانادا مراحل اداری ثبت ویزا درون سفارت می‌باشد.

هزینه دریافت پیکاپ ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه پیکاپ ویزای کانادا معمولاً به دلیل متغیر بودن نرخ ارز در ایران متفاوت است. مقداری از این هزینه به صورت ارزی توسط سفارت دریافت می‌گردد و باقی آن نیز به صورت ریالی توسط کارگزار.

دریافت خدمات پیکاپ ویزای کانادا در ایام کرونا

 با بهره گیری از کارشناسان مجرب، پیکاپ پاسپورت شما را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه برعهده گرفته و با دقت و وسواس خاص خود این عملیات را برنامه ریزی و مدیریت می کند تا مدارک را از درب منزل یا محل کار شما تحویل گرفته و در نهایت پاسپورت را در منزل یا محل کار شما تحویل دهد. این سرویس که اخیرا برای حفظ سلامتی مشتریان عزیز قصران گشت راه اندازی شده، هیچ هزینه اضافه ای را برای متقاضیان ایجاد نمی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس به لینک زیر مراجعه نمایید.

نکات پایانی جهت دریافت پیک آپ ویزای کانادا

متقاضی پیکاپ ویزای کانادا باید به این نکته توجه داشته باشد که پس از دریافت ایمیل سفارت مبنی بر پذیرش درخواست ویزا، تنها ۳۰ روز زمان دارد تا پاسپورت و مدارک خود را به سفارت تحویل دهد.
بدیهی است که سفارت کانادا پس از تحویل ویزای ثبت‌شده درون پاسپورت، به هیچ وجه مسئولیتی در قبال آن قبول نخواهد کرد. بنابراین، انتخاب یک کارگزار مطمئن منطقی‌ترین راه برای انجام مرحله آخر فرآیند طولانی خواهد بود.
لازم به ذکر است که کارگزار پیکاپ ویزای کانادا هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مدت زمان اعتبار ویزای ثبت شده در پاسپورت متقاضی نخواهد داشت.
طی مدت زمانی که پاسپورت از مشتری اخذ و تا هنگامی که به او تحویل داده خواهد شد، کارگزاران ما به طور شبانه‌روزی ملزم به پاسخگویی در مورد وضعیت شرایط فرآیند پیکاپ پاسپورت خواهند بود.

  • آژانس مسافرتی قصران گشت
  • ۰
  • ۰

بیشتر از یک سال از زمان ظهور و شیوع ویروس کرونا در دنیا گذشته و ابعاد مشکلات و فجایع ناشی از این ویروس، هر روز گسترده‌تر می‌شود. در این میان، کشورهای مختلف دنیا به راهکارهای مختلفی برای کنترل کردن این ویروس و جلوگیری از شدت گرفتن آن متوسل شده‌اند. یکی از جدی‌ترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته، کنترل شدید مرزهای زمینی و هوایی توسط کشورهای مختلف بوده است.
این موضوع تا جایی پیش رفته که برخی کشورها در مقاطع زمانی مختلف، از ورود اتباع خارجی به داخل کشور ممانعت کرده‌اند. طبیعی است که در چنین شرایطی، امور مربوط به اخذ ویزای کشورهای مختلف دچار اختلال شود. ویزای شینگن یکی از همین ویزاها بوده که شرایط اخذ آن بعد از بحران کرونا دچار تغییر و تحول شده است.

شرایط سفر به اروپا بعد از شیوع کرونا


سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به اروپا سفر می‌کنند. فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از محبوب‌ترین مقاصد توریستی اتحادیه اروپا هستند و کشورهای دیگر مانند سوئیس، آلمان و... بیشتر درگیر سفرهای تجاری هستند. بنابراین کشورهای اروپایی به منظور حفظ سلامتی شهروندان خود و گردشگران، محدودیت‌های خاصی را برای ورود افراد تعیین کرده‌اند. ضمن اینکه همه‌گیر شدن ویروس کرونا باعث وضع برخی قوانین و مقررات خاص در رابطه با مرزها و مسافران شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

محدودیت‌های ورود به اروپا ناشی از کرونا

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌هایی که در حال حاضر در قاره اروپا وجود دارد، مربوط به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای جهان سوم به اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است. البته این ممنوعیت مربوط به سفرهای غیرضروری است. حتی برخی از کشورهای اروپایی ممنوعیت‌های اضافی را در مورد سفر شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز وضع کرده‌اند. با این وجود، هر یک از کشورهای عضو شینگن و اتحادیه اروپا مسئول سیاست‌های خود در ارتباط با مهاجرت و محدودیت‌های سفر هستند. 
علاوه بر این، هر مسافری که در دوران کرونا وارد کشورهای اروپایی شود باید از پروتکل‌های بهداشتی آن کشور تبعیت کند. این پروتکل‌ها و اقدامات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما به طور کلی شرایط ورود به کشورهای اروپایی شامل موارد زیر می‌شود:
•    مدارک مربوط به تست منفی کرونا
•    انجام تست در هنگام ورود به کشور مقصد
•    قرنطینه اجباری
توصیه می‌شود مسافرات قبل از ورود به کشورهای اروپای، حتما شرایط خاص کشور مقصد را بررسی کنند.

شهروندان کدام کشورها می‌توانند وارد حوزه شینگن شوند؟

کشورهای اروپایی بر اساس یک سری فاکتورهای خاص، لیستی تحت عنوان ((مبدا امن)) را ایجاد کرده‌اند. این کشورها دارای شرایطی هستند که به شهروندان آنها این امکان را می‌دهد تا حتی برای سفرهای غیرضروری هم بتوانند وارد اروپا شوند. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:
•    تعداد موارد جدید COVID-19 طی 14 روز گذشته بیش از 25 مورد در هر 100000 نفر نبوده است.
•    میزان سرایت بیماری روند کاهشی یا پایدار داشته باشد.
•    بیش از 300 آزمایش در هر 100000 نفر در 7 روز گذشته انجام شده باشد.
•    نباید بیش از 4٪ این آزمایش‌ها مثبت باشد.
همچنین ممکن است وجود انواع مختلف ویروس کرونا در یک کشور و میزان آلودگی آنها نیز در نظر گرفته شود. آخرین لیست مبدا امن شامل کشورهای زیر بوده است:
•    استرالیا
•    نیوزلند
•    رواندا
•    سنگاپور
•    کره جنوبی
•    تایلند
•    چین

آیا شهروندان ایرانی می‌توانند ویزای شینگن بگیرند؟

ایران در حال حاضر به دلیل شرایط حاد کرونا در داخل کشورمان، جزو لیست مبدا امن اروپا قرار نداشته و در نتیجه شهروندان ایرانی قادر به دریافت ویزای شینگن برای سفرهای غیرضروری نیستند. این موضوع تا زمانی که ممنوعیت سفر اتحادیه اروپا برای ایرانیان پابرجا باشد، ادامه خواهد داشت. فقط در شرایط خاص است که درخواست اتباع کشورمان برای دریافت ویزای شینگن بررسی می‌شود. این شرایط برای کشورهای مختلف حوزه شینگن دارای تفاوت است.

چطور در دوران کرونا ویزای شینگن بگیریم؟

همانطور که گفته شد، ایرانی‌ها در حال حاضر امکان ارائه درخواست برای انواع ویزای کوتاه مدت شینگن از جمله ویزای توریستی شنگن را ندارند. اما کشورهای مختلف در برخی موارد خاص، درخواست ویزای شهروندان کشورمان را بررسی می‌کنند که در ادامه چند مورد از آنها به عنوان مثال ذکر شده‌اند:
ویزای شینگن هلند در دوران کرونا


طبق اعلام اداره مهاجرت هلند، شهروندان کشور ایران فقط در برخی شرایط خاص و استثنایی مانند مسائل بشردوستانه می‌توانند برای ویزای این کشور اقدام کنند. در صورت وجود رابطه طولانی با کسی که در حال حاضر در هلند زندگی می‌کند نیز احتمال بررسی درخواست ویزا وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید برای گرفتن ویزای تجاری فوری هلند نیز اقدام کنید. به جز این موارد، برای هیچ کدام از درخواست‌های ویزای کوتاه مدت شینگن پاسخی از سمت سفارت هلند داده نخواهد شد. ضمنا تمدید اعتبار ویزاهای قبلی نیز در شرایط کنونی امکان پذیر نیست.

ویزای شینگن سوئد در دوران کرونا


طبق اعلام سفارت سوئد در تهران، به منظور جلوگیری از گسترش ویروس COVID-19 و کاهش شیوع آن، اداره مهاجرت سوئد تصمیم گرفته تا در شرایط فعلی اکثر درخواست‌های ویزا را رد کند. این تصمیم مربوط به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می‌شود. البته کشورهایی که در لیست مبدا امن قرار دارند نیز از این تصمیم معاف هستند. این تصمیم ابتدا به مدت یک ماه به اجرا درآمد، سپس تمدید شد و تا اطلاع ثانوی نیز ادامه خواهد داشت.
شرایط سایر کشورهای عضو شینگن از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و... نیز تقریبا به همین منوال است و شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی امکان اخذ ویزای شینگن برای سفرهای غیرضروری را نخواهند داشت. ضمن اینکه سفارت برخی از این کشورها در حال حاضر تعطیل است. در صورتی که به دلایل ضروری قصد سفر به حوزه شینگن را دارید باید امور مربوط به درخواست ویزا را از طریق آدرس ایمیل سفارت کشور مربوطه پیگیری کنید. 
قوانین، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مربوط به سفر به اروپا در دوران کرونا دائما در حال تغییر و به روزرسانی است و اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی عضو شینگن را دارید بهتر است اخبار موثق را به صورت روزانه از طریق مراجع معتبر پیگیری کنید.

 

شما می توانید از خدمات ما در قصران گشت از جمله اخذ ویزا و خدمات پیکاپ ویزا نیز استفاده کنید.

  • آژانس مسافرتی قصران گشت